Witajcie w kolejny poradniku od Desercika, który pomoże nowym graczom pokonać pierwsze trudności w grze Evil Defenders na Androida. Poniżej wyjaśnię mechanikę gry jak i przedstawię kilka sztuczek i porad, które warto wprowadzić w życie już od pierwszego uruchomienia gry. Pamiętajcie, że naszym głównym celem jest zapobiec inwazji wroga, nie może on dojść do końca drogi, a my uniemożliwimy mu to budując przy niej wieże tak, aby mieć pewność, że żaden przeciwnik nie ujdzie z życiem.
Poziomy trudności
W grze mamy pięć poziomów trudności na misje: standardowy, nightmare, chaos, hell i inferno. W sumie do tej pory zastanawiam się nad różnicą między hell i inferno bo jak dla mnie słowa są równoznaczne, ale nie mnie osądzać. Wykonując misje przechodzimy z jednego poziomu trudności do kolejnego. W każdym kolejnym zwiększa się trudność rozgrywki jak i ilość fal przeciwnika. Każdy tryb po standardowym dodaje nam dodatkową ilość dusz, oczywiście gdy go ukończymy.
Jest tutaj także Challenge Difficulty Mode, różni się on od innym tym, że w trakcie gry nie może ani jeden przeciwnik dojść do naszej strony. Jeśli któremuś to się uda to przegrywamy walkę.
Dusze i gwiazdy
Wygrywając walki, czyli pokonując wszystkie nadchodzące fale i zachowując nieco paska energii, wygrywamy gwiazdy i dusze. Gwiazdy (Stars) liczone są na każdym poziomie trudności, zdobywamy je od jednej do maksymalnie trzech. Jeśli nasz pasek życia pozostanie nietknięty podczas walki to zdobywamy wszystkie trzy gwiazdy.
Ilość dusz zależy od kilku czynników, od ilości zniszczonych wrogów, monet jakie nam pozostały i życia jak i ilości zdobytych gwiazd, ale to wiąże się z paskiem życia (ilością serc), więc nie wiem czy jest sens o tym wspominać. Jeśli skończą nam się serca to nadal możemy zdobywać dusze od wszystkich przeciwników, których wykończymy podczas walki.
Wskazówka: Jeśli posiadamy potrzebną ilość dusz do ulepszenia, a nie mamy wymaganej ilości gwiazd to ulepszenie nie będzie mogło zostać wykonane.
Z menu ulepszeń (Upgrade Menu) możemy odblokowywać nowe wieże i ulepszenia naszych umiejętności jak i specjalne ulepszenia, a wszystko dzięki duszom zbieranym w trakcie misji. Ulepszając stajemy się coraz silniejsi podczas walki.
Zalecam także zbieranie maksymalnej ilości gwiazd i ukończenie wszystkich poziomów trudności w pierwszych trzech misjach. Przejdźcie ostatnią misje i zgarnijcie 8000 dusz jak i odblokujcie The Wastelands i The Frostlands. Inferno i strefa Island może być odblokowana z osiem dolców.
W Evil Defenders mamy trzy rodzaje wieżyczek: Archers, Troops, Mages i Lizards (spowalnia przeciwnika). Każda wieża ma trzy specjalizacje, które wychodzą na jaw przy ulepszeniach i dostępne będą podczas misji. Co do umiejętności to dostaniemy na starcie jedynie „lightning” i „portal”, a inne odblokujemy automatycznie wraz z kolejnymi poziomami.
Tips and Tricks
- Crossbow Goblin to jedna z pierwszych wież o średnim zasięgu, obrażeniach i wysokiej częstotliwości ataku.
- Zdolność: Lightning to potężne wyładowanie energii i im bliżej przeciwnicy są miejsca w którym następuje tym więcej otrzymują obrażeń.
- Wystawiaj przeciwników wieżyczkom zatrzymując ich marsz szkieletami, rób to w strategicznych miejscach.
- Pamiętaj, że każdy poziom ma specjalny punkt na mapie, który może znacząco wpływać na przebieg całej walki.
- Nasi wrogowie również posiadają obronę, zarówno przed atakami fizycznymi jak i magicznymi, choć jednostki z obroną przeciwko magii są rzadkością.
- Magiczne wieże zadają ogromne obrażenia, ale działają jedynie na małym obszarze, podczas gdy wspierające wieżyczki jak Lizard potrafią spowolnić wroga w odpowiedniej chwili.
- Umiejętność Teleport potrafi przenieść wroga, o ile nadepnie na punkt w którym ją wywołaliśmy, do miejsca, z którego rozpoczął swoją wędrówkę.
- Niektóre punkty na mapie wymagają aktywacji i to do nas należy czy przyda nam się taka wiedza podczas walki.
- Wróg również posiada wsparcie, a co za tym idzie wraz z armią przeciwnika idą jednostki, które go leczą, przyśpieszają czy zwiększają obronę wroga.
- Niektóre jednostki przeciwnika potrafią również zadawać obrażenia naszym wieżyczkom.
- Specjalizacja wieży pozwoli nam wygrywać znacznie częściej i szybciej.
- Umiejętność MacHellman przywołuje niewidzialnego demona, który pomoże nam w walce.
- Rzeki spowalniają marsz przeciwnika, powinniśmy je wykorzystać na naszą korzyść.
- Toksyczne Bagno wypuszcza śmiercionośne dla wroga gazy, nie mają szansy na ucieczkę.
- Ołtarz Wiatrów, to starożytne miejsce, które silnymi wiatrami spowalnia wroga, albo wywołuje burze z wieloma piorunami.
Najlepsza strategia
Na początku używaj swoich dusz do ulepszenia początkowych umiejętności. Uważaj również na latających przeciwników, niektóre wieże ich nie atakują jak choćby Orc Cannon. Jednak uniwersalną strategią na każdy poziom jest poznanie wroga, oznacza to że musimy zagrać pierwszy raz i nawet przegrywając przyjrzeć się co możemy zrobić, aby wykorzystać otaczający teren na własną korzyść. Czasami, jeśli wszystko pójdzie nie po naszej myśli, możemy cofnąć się w czasie wydając na taki zabieg dusze, albo dokupić kilka ulepszeń podczas misji.
Jeśli macie inne wskazówki, które przydadzą się graczom to napiszcie o nich w komentarzach.