Dziś prezentuje wam kompleksowy poradnik do gry Empire: World War 3, który co jakiś czas będzie aktualizowany o nowe elementy tak, aby jak najwierniej odzwierciedlić wszelkie aspekty dotyczące gry. Niektóre rzeczy mogą okazać się oczywiste, ale gra na chwilę obecną niekoniecznie ma dobrze rozbudowany samouczek i wiele rzeczy jest niejasnych, więc jeśli macie pytania, a nie ma poniżej na nie odpowiedzi to nie bójcie się ich zadawać w komentarzach, a z pewnością uzyskacie odpowiedź.
-
- Wydobycie surowców
- Dowódca i jego rola w grze
- Centrum szkoleniowe i jednostki
- Rodzaje jednostek
- Ile mogę wyszkolić jednostek?
- Czy mogę szkolić dwie różne jednostki jednocześnie?
- Ile mogę jednostek szkolić jednocześnie?
- Jak skrócić czas szkolenia?
- Ile mogę wysyłać ataków jednocześnie?
- Ile jednostek mogę wysyłać do ataku, czy jest limit?
- Jak odblokować 2 i 3-cią klasę jednostek?
- Czy opłaca się szkolić jednostki klasy 2?
- Wszystko co musisz wiedzieć o murze i pułapkach
- Misje bazy, sojuszu i codzienne
Wydobycie surowców
W grze wyróżniamy różnego rodzaju surowce, które służą do budowy, rekrutacji jednostek, badań czy też do zdobywania innych cennych bonusów. Zacznijmy jednak od tych najbardziej podstawowych jak żywność (wydobywana w Szklarniach), krzemiany (produkowane w Kamieniołomach), metale (produkowane w Hutach) jak i energię (produkowaną przez Panele Słoneczne). Są jeszcze monety produkowane w Kwaterach położonych za murami naszego miasta.
Ilość tych surowców, które aktualnie posiadamy sprawdzimy na górnym pasku, pośrodku ekranu gry. Po najechaniu na dany surowiec widzimy aktualnie posiadaną jego ilość, niżej „Możliwości produkcyjne” – czyli pojemność magazynu, jeśli będziecie mieli więcej niż ta liczba to produkcja surowca zostaje wstrzymana. Aktualną produkcję widzimy w trzeciej linijce. Na końcu mamy „Chronione zasoby”, czyli ilość danego surowca, która nie może być nam skradziona przez napadającego na nas gracza. Weźmy dla przykładu Krzemiany, tak jak wspomniałem produkowane są w kamieniołomie.
Rozbudowując kamieniołom zwiększamy „Możliwości produkcyjne”, które w oknie Kamieniołomu nazwane zostały „Pojemność – krzemiany”. Pojemności sumują się z wszystkich kamieniołomów jakie zbudowaliśmy w mieście i ich suma nazwana jest właśnie „Możliwości produkcyjne”. Pojemności magazynów możemy zwiększać również poprzez badania w Laboratorium w sekcji Gospodarka. W naszym przykładzie badanie to „Pojemność – krzemiany”. Nie są to tanie ulepszenia ale potrafią zwiększyć pojemność w znaczący sposób, już na 4-tym poziomie badania jest to „Wzmocnienie limitu krzemianów” na poziomie +54%.
Budynki wyżej wymienionych surowców oprócz Monet, położone są poza murami naszego miasta. Mamy tam kilkanaście slotów, w których możemy postawić dowolny z budynków. Ważne jest, aby zrobić to w miarę rozważnie i nie stawiać jedynie na jeden z surowców bo produkcja pozostałych może nie być w przyszłości wystarczająca. Poziom maksymalny tych budynków zależy od poziomu Centrum Dowodzenia, tzn. że dopóki nie rozbudujemy centrum dopóty nie będziemy mogli zbudować wyższych poziomów tychże budynków. Jeśli Centrum Dowodzenia jest na 11 poziomie to maksymalny poziom wszystkich budynków w mieści może być równy 11. Podobnie jak pojemność tak samo i produkcja surowców na godzinę sumuje się.
Jak zdobywać darmowe kredyty?
Kolejnym surowcem są Kredyty. Jest to waluta premium, ale możemy jej pokaźne ilości zdobywać także za darmo. Dostaniemy je za kolejne poziomy Centrum Dowodzenia, zdobywanie wyższych poziomów naszego dowódcy (jego ikona widnieje wraz z poziomem w lewym, górnym rogu ekranu gry). Za samo potwierdzenie adresu e-mail otrzymamy 500 darmowych kredytów, podobnie zdobędziemy je za trudniejsze misje sojuszu i codzienne misje. Bardzo rzadko, ale zdarzają się jako nagroda za wykonanie trudniejszych zadań bazy. Ważne jest także, aby zawsze mieć na oku Wydarzenia, widoczne po prawej stronie ekranu. Za zdobywanie kolejnych kroków milowych zdobywamy coraz to cenniejsze nagrody, a na pewnym etapie oprócz innych rzeczy znajdziemy również Kredyty.
Kredyty dostaniemy także wykorzystując specjalne promocje, tu wykorzystamy jednak prawdziwe pieniądze. W pakietach zdobywamy cenne przedmioty jak i bonusowo możemy otrzymać pokaźną ilość Kredytów.
Milenium i korzyści z jego posiadania
Z początku ten surowiec może wydawać się wam jedną, wielką tajemnicą, ale jeśli chcecie zacząć go wydobywać najpierw musicie rozbudować budynek Radar. Kolejnym krokiem do pozyskiwania Milenium jest rekrutacja specjalnych jednostek wydobywczych w „Centrum Szkoleniowym”. Na starcie będzie można rekrutować „Jednostki wydobywcze K1”, które mają określoną ilość wydobycia jak i pojemność transportową. Obie te pozycje można rozwijać poprzez badania w Laboratorium jak i poprzez ekwipunek naszego bohatera.
W kolejnym kroku musimy odszukać miejsca, w których na mapie gry wydobędziemy Milenium, nie są to miejsca widoczne ot tak i właśnie tu przydaje się wcześniej wspomniany Radar. Wchodząc do ekranu opisowego Radar widzimy Czujniki.
Aby zdobyć Standardowe Czujniki nie musimy nic robić, one odnawiają się co pewien czas samoczynnie, ale gdy przekroczą pojemność radaru to przestają się tworzyć. Zaawansowane Czujniki dostaniemy w nagrodę za zadania, możemy je kupić za Kredyty czy też czasami wpadają za rozwój Centrum Dowodzenia. Radar służy do skanowania okolicy naszego miasta i wyszukiwania złóż milenium jak i materiałów do wykorzystania.
Poszukajmy zatem złóż milenium czy wspomnianych materiałów. Do tego użyjemy przycisku Wykrywanie widoczny w oknie Radaru.
Zobaczymy niebieski ekran z miejscami wskazanymi na szaro bądź zielono, czasem są to znaki zapytania. Co jakiś czas pojawia się możliwość darmowego „Głębokiego skanu”, który pozwala znaleźć cenniejsze miejsca i wskazać je nam na mapie odpowiednim kolorze. Gdy już widzimy je musimy wybrać który czujnik chcemy użyć, możemy to zrobić po prawej stronie. Jeśli już wszystko jest gotowe możemy kliknąć z wybrane miejsce z wielu wskazanych nam na mapie i wtedy odkrywane jest złoże, a my dostajemy info o tym jakie rzadkości jest dane złoże. Im jest ono rzadziej występujące tym więcej Milenium się w nim do wydobycia znajduje.
Klikając na znalezione złoże po prawej wysuwa nam się okno informacyjne, na którym należy wcisnąć „Okupacja”, aby wybrać jednostki wydobywcze.
W zależności od wielkości złoża wybieramy określoną ilość jednostek. Pamiętajcie jednak, że złoże dostępne jest przez określoną ilość czasu, gdy on minie złoże znika i ponownie trzeba je odkrywać.
Uwaga: Inni gracze również widzą odkryte przez nas złoża i mogą je przejąć. Nawet jak już wydobywamy to możemy zostać zaatakowani, nasze jednostki polegną, a atakujący zacznie wydobycie. Dlatego ważne jest, aby do obrony wysyłać wraz z jednostkami wydobywczymi jakąś armię do obrony.
Po ukończeniu wydobycia, bądź gdy złoże wyschnie, jednostki automatycznie wracają do naszego miasta, a wydobyte Milenium ląduje na naszym koncie.
Uwaga: Podobnie jak żywność, krzemiany, metale, energia i monety, również Milenium podczas napadu na nasze miasto może zostać nam skradzione.
Milenium w grze ma dwa zastosowania. Pierwszym z nich jest jego zbieranie przez co gdy mamy go odpowiednią ilość zdobywać możemy cenne bonusy jak choćby zwiększone wydobycie surowców podstawowych czy przyśpieszenie budowy lub badań. Bonusy są dość pokaźne, ale ryzyko, że ktoś zagrabi nam nasze Milenium jest również duże, więc warto także rozważyć jego drugie zastosowanie.
Drugim zastosowaniem dla Milenium jest udział w Wydarzeniach i wysyłanie go do „Kwatery głównej GFH”, dzięki czemu za kolejne kroki milowe zdobywać będziemy cenne nagrody. Jest też pierwsze zadanie związane z taką wysyłką, po jego wykonaniu dostaniemy pokaźne bonusy, więc wykorzystajcie okazję.
W Laboratorium jest specjalna sekcja „Poszukiwanie złóż”, dzięki której możemy odkrywać kolejne badania wpływające na szybkość odnawiania czujników, oczekiwanie na czas odnowienia swobodnego skanu, wydłużają czas dostępności złóż w pobliżu niecodziennych i słabszych węzłów, jak i możemy zwiększyć pojemność transportową jednostek wydobywczych, ich zdrowie i szybkość wydobycia.
Potęga, czyli jak ją zdobyć?
Potęga to wskaźnik naszego rozwoju w Empire: World War 3, czyli pokaz naszej siły, jak mocno rozbudowaliśmy miasto i jak silną armię w danym momencie posiadamy. Każdy element w grze ma określoną ilość potęgi. Przykładowo każdy budynek dodaje pewną ilość potęgi do naszego rachunku, a za każdym razem jak rozbudowujemy dany budynek na wyższy poziom to na nowo otrzymujemy kolejne dawki potęgi. Tym samym im wyższy poziom tym więcej za niego otrzymamy potęgi.
Również odkrywanie nowych badań, ich wyższych poziomów, przynosi nam coraz więcej potęgi, dzięki czemu coraz wyżej widniejemy w rankingach. Podobnie jest z jednostkami, każda ma określoną ilość potęgi, dlatego też ginąć w walce uwalnia swoją potęgę, a my tracąc jednostkę tracimy ją i jest odejmowana od całkowitej ilości.
Burząc budynki również tracimy potęgę przyznaną za jego budowę i rozwój. Dodatkowo za każdym razem jak nasz Dowódca zyskuje kolejny poziom to my otrzymujemy w nagrodę odpowiednią ilość Potęgi. Także za wykonywania „Zadań Bazy” mamy możliwość zdobywania potęgi, im jest ono trudniejsze tym więcej ląduje jej na naszym koncie. Nie dotyczy to Codziennych Misji i Misji Sojuszu.
Czy można stracić potęgę?
Tak, wspomniałem o tym wyżej. Gdy zginął nasze jednostki lub zostaną zniszczone elementy obrony, albo wyburzony przez nas budynek – to stracimy potęgę, która za w/w elementy została nam wcześniej przyznana. Potęgi nie zdobędziemy podczas walki z innymi graczami czy napadów na Bazy Zbójeckie. Podczas tych walki możemy stracić ją jeśli stracimy jednostki.
Punkty lojalności a sklep sojuszu
Punkty lojalności (Lojalność) zdobywamy poprzez pomoc sojusznikom w ich codziennych zadaniach – budowie czy badaniach. Dostaniemy je również za wykonywanie misji sojuszu jak i osiąganie kamieni milowych w wydarzeniach Sojuszu.
Aby zdobyć Lojalność wystarczy co jakiś czas zerknąć na prawą stronę ekranu gry, pojawia się tam ikona złączonych dłoni, a na niej liczba w czerwonym kółeczku. Liczba ta oznacza ilość sojuszników, którzy czekają na naszą pomoc. Wystarczy kliknąć na ikonie, a otworzy się okno dialogowe, w którym możemy odklikać kolejne pomoce i po pewnym czasie zgarnąć punkty lojalności. Pomóż w przyśpieszaniu procesów członków twojego sojuszu. Im wyższy jest poziom Centrum Dowodzenia, tym więcej pomocy od sojuszników możemy uzyskać my sami.
Punkty lojalności możemy wydawać w Sklepie Sojuszu. Wystarczy wejść do okna sojuszu i wybrać zakładkę Sklep. Znajdziemy tam większość przedmiotów, które dostępne są za kredyty w sklepie gry, więc jak to się mówi „warto pomagać”.
Licencje GFH
Licencje w GFH będą nam potrzebne do ataków na Bazy Zbójeckie, które znajdziemy na mapie gry. Licencje zdobywamy za darmo, podobnie jak w kopalniach inne surowce, licencje produkują się samoczynnie, ale ich pojemność jest ograniczona, a i w grze nie ma budynku, który by odpowiadał za ich produkcję czy magazynowanie.
Jedynym sposobem, aby zwiększyć ich produkcję jak i maksymalną ilość jaką możemy przetrzymywać, są badania w Laboratorium w sekcji Atak. Już pierwsze dostępne tam badanie pozwala nam zwiększać pojemność magazynową licencji. Rząd niżej, po prawej stronie jest badanie „Produkcja licencji GFH”, która zwiększa produkowaną ilość tej waluty na godzinę.
Licencję otrzymamy także w nagrodę za rozbudowanie Centrum Dowodzenia na kolejne poziomy. Ilość licencji potrzebnych do ataku na Bazę Zbójecką zależy od poziomu owej bazy. Co więcej, na wyższe poziomy baz będzie trzeba zbadać ulepszone licencje w Laboratorium.
Dowódca i jego rola w grze
Dowódca to postać, która towarzyszy nam od samego początku naszej gry. Jego rozwój zależy od doświadczenia. W miarę zbierania doświadczenia dowódca przechodzi na nowe, wyższe poziomy, a co za tym idzie zbiera kilka punktów umiejętności.
Punkty umiejętności możemy rozdać w zakładce Umiejętności w oknie podglądu Dowódcy. Umiejętności pozwalają nam ulepszać różne aspekty działania naszej bazy. Może to być szybkość kontrukcji, badań jak i wiele innych badań wpływających na wydobycie czy na zdolności bojowe naszych jednostek w walce.
Nie martwcie się jeśli uważacie, że źle rozdaliście zdobyte punkty umiejętności. Można je wyzerować za pomocą specjalnego przedmiotu ze Sklepu gry „Wyzerowanie umiejętności”, który normalnie kosztuje 1000 Kredytów. Jednak na początkowym etapie gry zdobędziecie ów przedmiot czy to za zadania czy za inne czynności.
Można także zmienić imię Dowódcy na dowolne, dzięki przedmiotowi „Zmiana imienia dowódcy” ze sklepu gry lub zdobędziecie go za darmo w trakcie zabawy.
Ekwipunek, uzbrojenie dowódcy
Ostatnią rzeczą jaką należy wspomnieć jest ekwipunek naszego dowódcy, który posiada różne opcje, ja widziałem ekwipunek w wersji Legendarnej (żółtej) i Zwykłej (szarej). Oczywiście im większa rzadkość tym lepsze statystyki, choć i one zależą od poziomu samego ekwipunku. Dowódca może założyć Hełm, Zbroje, Buty i Pistolet. Każdy element posiada swój poziom jak i kilka cech, które zwiększają np. produkcję zasobów czy zmniejszają czas badań, budowy czy czas szkolenia jednostek. Mogą pojawić się także dodatkowe wzmocnienia, a cały set ma swoje przeznaczenie i czasami pozornie ten gorszy może okazać się lepszy jeśli wysyłamy dowódcę do wydobywania złóż Milenium, a inny sprawdzi się lepiej w walce, ale pamiętać trzeba żeby dowódca był wraz z wojskami podczas bitwy.
Ekwipunek zdobędziemy rozbudowując Centrum Dowodzenia jak i podczas kupowania specjalnych pakietów w promocyjnych ofertach zakupu Kredytów.
Jak zdobywać doświadczenie dla dowódcy?
Doświadczenie potrzebne Dowódcy do osiągania wyższych poziomów zdobywamy np.: poprzez budowę i rozbudowę budynków, z zadań, z badań, podczas walk z bazach zbójeckich czy też potyczek z innymi graczami. W sumie zdobywamy je praktycznie za wszystkie czynności w grze, czasami w nagrodę za konkretne akcje.
Centrum szkoleniowe i jednostki
Centrum szkoleniowe to budynek wojskowy w Empire: World War 3, w którym rekrutujemy nowe jednostki. Jednostki tu podzielone są na ciężkie, dystansowe, pojazdy pancerne i jednostki wydobywcze (do wydobywania milenium i materiałów do wykorzystania). Dodatkowo jednostki dzielą się na klasy, każda kolejna klasa jednostek ma identyczne mocne i słabe strony co poprzednia, ale za to wyższe statystyki na starcie. Rozbudowa budynki zwiększa tzw. „Limit szkolenia” czyli ilość jednostek, które mogą być szkolone w tym samym czasie. Limity sumują się ze wszystkim budynków tego samego rodzaju.
Do szkolenia jednostek wymagane są metale, energia i żywność.
Rodzaje jednostek
Jednostka ciężka
Wykorzystywana jest do ataków na umocnienia i personel wroga. Jej mocna strona to walka przeciwko pojazdom pancernym jak i skutecznie radzi sobie z pociskami rakietowymi na murach, choć przeciwko barierom wykazuje szereg słabości, a także jednostki dystansowe szybko likwidują ich z pola walki.
Jednostka dystansowa
Jest skuteczna przeciwko bombom na murach, ale z pociskami rakietowymi ma problem. Dodatkowo doskonale sprawdza się przeciwko jednostkom ciężkim, ale nie radzi sobie z pojazdami pancernymi.
Pojazd pancerny
Jednostka jest skuteczna przeciwko barierom na murach, ale z bombami ma problem. Dodatkowo doskonale sprawdza się przeciwko jednostkom dystansowym, ale nie radzi sobie z jednostkami ciężkimi.
Jednostka wydobywcza
Odblokowuje się po zbudowaniu Radaru w bazie. Nie ma mocnych stron, gdyż nie służy do walki. Nie radzi sobie ze wszystkimi jednostkami jak i pułapkami.
Ile mogę wyszkolić jednostek?
Nie ma limitu, szkolisz tyle na ile Cię stać i ile masz czasu.
Czy mogę szkolić dwie różne jednostki jednocześnie?
Nie możesz tego robić, nawet jeśli posiadasz więcej niż jedno Centrum Szkoleniowe to możesz jedynie szkolić jednocześnie jeden rodzaj jednostki.
Ile mogę jednostek szkolić jednocześnie?
Wszystko zależy od limitu szkolenia, czyli poziomów wszystkich Centrum Szkoleniowych i sumie ich limitów. Limit można zwiększać także za pomocą specjalnych Wzmocnień.
Jak skrócić czas szkolenia?
- Za pomocą przedmiotów w ekwipunku dowódcy
- Poprzez badania w Laboratorium sekcja Atak
- Za pomocą Wzmocnień szybkości szkolenia
- Buduj i rozbudowuj Kwatery, każdy poziom wyżej zwiększa prędkość szkolenia o 0,5%, więc przy 20 (maksymalnym) poziomie daje nam to 10%, a Kwater możemy mieć kilka sztuk 😉
Ile mogę wysyłać ataków jednocześnie?
Wszystko zależy od poziomu Centrum Dowodzenia, im wyższym poziom tym więcej akcji na mapie gry możesz wykonać. W grze nazwano to ograniczenie jako „Kolumny marszowe”. Na 1 poziomie CD możesz wykonywać 2 akcje jednocześnie, na 6 poziomie już 3 akcje i tak co 5 poziomów Centrum będziemy mogli wysyłać o jedną akcję więcej. W limit wlicza się szpiegowanie, atak na graczy czy bazy zbojeckie, wydobywanie milenium jak i pomoc sojusznikom.
Ile jednostek mogę wysyłać do ataku, czy jest limit?
W tym przypadku również dużą rolę odgrywa Centrum Dowodzenia i z każdym poziomem wyżej zwiększa się „Pojemność kolumny marszowej”, czyli ilość jednostek jaka może być maksymalnie w pojedynczej kolumnie. Pamiętaj, że niektóre jednostki zajmują w kolumnie jedno miejsce, podczas gdy inne mogę zajmować np. dwa miejsca.
Jak odblokować 2 i 3-cią klasę jednostek?
Rozbudowa Centrum Dowodzenie nie pomoże Wam odblokować kolejnych klas jednostek. Tu potrzeba odpowiednich badań w Laboratorium w zakładce Atak.
Czy opłaca się szkolić jednostki klasy 2?
Według mnie nie, a już tłumaczę dlaczego. Dla przykładu weźmiemy jednostkę ciężką, która w Klasie 1 ma następujące parametry:
- Atak: 2
- Obrona: 3
- Zdrowie: 3
- Szybkość 456/h
- Pojemność łupów: 30
Koszt jednej jednostki:
- Metal: 32
- Energia: 120
- Żywność: 32
W klasie 2 ta sama jednostka ma:
- Atak: 3
- Obrona: 4
- Zdrowie: 4
- Szybkość 383/h
- Pojemność łupów: 40
Koszt jednej jednostki:
- Metal: 88
- Energia: 330
- Żywność: 88
Tym samym porównując pod kątem kosztu szkolenia Klasę 1 i 2 wychodzi nam, że w cenie Jednostki Ciężkiej klasy 2 kupimy dwie Jednostki Ciężkie klasy 1 co daje nam łączną siłę tych dwóch jednostek klasy 1:
- Atak: 4
- Obrona: 6
- Zdrowie: 6
- Szybkość 456/h
- Pojemność łupów: 60
Czyli łączny atak, obrona i zdrowie jest większe niż pojedynczej jednostki klasy drugiej. Podobnie jest z pojemnością łupów o 20 sztuk większa jest. Nie mówiąc już o tym, że klasa 1 jest szybsza i to znacznie od klasy 2 czy 3-ciej. Kolejna sprawa to po zakupie dwóch jednostek klasy pierwszej zostaje nam w porównaniu do jednej jednostki klasy drugiej następująca różnica w surowcach na plus dla klasy pierwszej:
- Metal: 24
- Energia: 90
- Żywność: 24
Co jak widzicie wystarcza nam jeszcze na ¾ jednostki klasy 1. Podsumowując, w cenie jednostki klasy drugiej mamy aż 2 i ¾ jednostek klasy pierwszej, a to w ostatecznym przeliczeniu daje nam o wiele większe statystyki i pojemności łupów w porównaniu do klasy drugiej.
Jedynym powodem, dla której kupowałbym jednostki wyżej klasy jest ograniczenie łącznej liczby jednostek jaką można posłać do ataku w jednej kolumnie marszowej.
Nie ma tak naprawdę innych, racjonalnych przesłanek do treningu jednostek wyższej klasy. A klasa 1 jeśli chodzi o obronę nie przejmuje się łączną liczbą jednostek w kolumnie i tu robiłbym je bez ograniczeń. Dlatego budowanie obrony na klasie 1 jest ekonomicznie bardziej racjonalne niż na wyższych klasach.
Wszystko co musisz wiedzieć o murze i pułapkach
Mu w grze Empire: World War 3 nie ma tak naprawdę żadnej obrony, nie chroni nas przed niczym. Chyba że wyposażymy go w pułapki. Rozbudowa muru na kolejne poziomy sprowadza się tylko do zwiększania limitu możliwych (ilości) pułapek jakie można w nim ukryć. Dopiero mur wyposażony w pułapki daje nam ochronę, ale każda z pułapek jest jednorazowego użytku i po każdym ataku trzeba je stworzyć na nowo jeśli zostały zniszczone. Maksymalna ilość pułapek na poziomie muru 20-tym to 50 000. W skład pułapek mogą wchodzić ich trzy rodzaje: Bariery, Bomby i Pociski. Podobnie jak w przypadku jednostek, pułapki są rozwijane za pomocą badań w coraz wyższe klasy – obecnie jest ich cztery. Z tego co mogę wywnioskować, choć nie mam pewności, to klasa 1 pułapek zatrzymuje klasę 1 jednostek, a wyższe klasy pułapek zatrzymują jednostki wyższych klas. Póki co nie mam pewności czy pułapki klasy 1 zatrzymają jednostki klasy 2 czy 3. Jednak nawet jeśli tak to pewnie padnie ich znacznie mniejsza ilość, ale czas pokaże i z pewnością w przyszłości uzupełnię tę część poradnika i nowe informacje na ten temat.
Oczywiście poziom muru nie może być wyższy niż poziom Centrum Dowodzenia. Jego modernizacja i uzbrojenie w pułapki pochłaniają olbrzymie ilości surowców.
Dzięki badaniom możemy zwiększyć siłę ataku jak i żywotność pułapek. Badać kolejne klasy jak i przyśpieszać produkcję pułapek. I to w sumie tyle co mogę napisać na obecną chwilę na tematu muru i pułapek w grze.
Zadania w grze i nagrody
Zadania w grze dzielą się na trzy podstawowe kategorie:
- Zadania bazy
- Codzienne misje
- Misje sojuszu
Misje sojuszu i codzienne są cykliczne i losowe. Pojawiają się (odświeżają) co sześć godzin. Jeśli nie zdążymy wykonać wcześniejszych to po 6h zastępowane są sześcioma innymi. Jeśli wykonamy wszystkie to po 6h pojawi się seria nowych zadań. Tego rodzaju misje dzielą się na kolejne kategorie i w zależności od rodzaju misji (rzadkości) raz jest lepsza, a raz nieco słabsza nagroda. Poniżej lista misji z przykładowymi nagrodami na podstawie Misji Sojuszu:
- Podstawowe
- Zwykłe
- Niecodzienne
- Rzadkie
- Epickie
Oczywiście Epickie (purpurowe) zajmują najwięcej czasu, ale nagrody za to są znaczące, samo popatrzcie na obrazki wyżej jak bardzo znaczące. Oczywiście są to misje tylko z nazwy, bo aby je wykonać wystarczy wcisnąć start i po ich zakończeniu wcisnąć odbierz, aby zebrać nagrodę.
Wróćmy teraz do pierwszej kategorii zadań czyli Zadania Bazy. Tu także mamy podział na: Szkolenie, Budowę, Badania, Zasoby, Różne, Walka i Rekomendowane. Rekomendowane znajdziecie zawsze na górze, są do zadania które gra aktualnie poleca wykonać najpierw – zazwyczaj należą do jednej z pozostałych kategorii zadań.
Tu nie wystarczy kliknąć wykonaj, trzeba realnie zrobić opisaną czynność w grze, a po kliknięciu na „Przejdź do” gra sama nas poprowadzi w miejsce, gdzie należy wykonać zadanie. Po kliknięciu na zadanie dowiesz się jaka Cię czeka nagroda.