W Anno Online spore poruszenie wśród graczy z powodu wprowadzenia kontrowersyjnego przeliczania kosztów przy odkrywaniu nowych obszarów/wysp. Wydawca nazwą to „dynamicznymi kosztami”, czyli naliczaniem wspomnianych opłat w zależności od tego co znajduje się na odkrywanych ziemiach. Może i nie byłoby w tym nic złego, ale system ma działać tylko dla nowo odkrytych wysp, tuż po aktualizacji, więc wszyscy starzy gracze, którzy zdobyli swoje włości „tanim” kosztem zachowują swój dobytek w nienaruszonym stanie.

Obniżenie wartości niektórych złóż o 15% wcale nie uspokoiło nastrojów wśród fanów gry.

Ja osobiście nie spotkałem się na forum Anno Online opinii pozytywnej na temat dynamicznych kosztów.

Jak liczone są teraz koszty?

 [(Żyzność + Rozmiar)/całkowita liczba obszarów na wyspie] 
+ monety złoże 1 + narzędzia 
+ monety złoże 2 + narzędzia + monety złoże 3 + narzędzia 
+ liczba slotów na rzece + złote monety zależne od numeru sektora

Jeśli występuje tylko jedno złoże, koszty dla innych złóż wynoszą 0. Płacicie tylko za te złoża, które faktycznie występują w danym obszarze.

 

Złoże / Cena w monetach 

Jabłka – 136 000
Konopie – 302 000
Pszenica – 534 000
Zioła – 1 308 000
Winogrona – 4 909 000
Wosk – 7 015 000

Rozmiar wyspy / Cena w monetach
Mała – 194 000
Średnia – 1 186 000
Duża – 11 680 000

Surowce / Cena w monetach / Narzędzia
Kamień – 21 000 / n/a
Ruda żelaza – 50 000 / n/a
Sól – 70 000 / 30
Futra – 143 000 / 60
Kwarc – 958 000 / 300
Węgiel – 100 000 / 290
Ruda Miedzi – 512 000 / 330
Ruda złota – 934 000 / 330
Slot na rzece – 154 000 / n/a

Numer sektora / Cena w monetach
1 – 2 000
2 – 14 000
3 – 43 000
4 – 95 000
5 – 178 000
6 – 296 000
7 – 456 000
8 – 663 000
9 – 922 000