Gdy trzy, cztero i pięciogwiazdkowe stworzenie w Deck Heroes osiągnie poziom 10, można je Ewoluować, używając materiałów z Komnat. Wyewoluowane stworzenia mają podniesione ograniczenie poziomu z 10 do 15 i otrzymują losową czwartą umiejętność, która jest odblokowywana po osiągnięciu poziomu 15. Ewoluowane stworzenia zdobywają doświadczenie w taki sam sposób, jak stworzenia nie ewoluowane. Zyskują także HP i ATK, podobnie jak ich nie wyewoluowane odpowiedniki.
Łączenie w Deck Heroes
Łączenie to proces zamiany czwartej umiejętności ewoluowanego stworzenia na umiejętność innej karty. Chociaż jest to bardzo kosztowne, jest to na ogół pożądane, ponieważ początkowa 4-ta umiejętność ewoluowanego stwora jest na poziomie 1. Na przykład, dzięki stapianiu, możesz dać pięciogwiazdkowej neandzkiej istocie Anathema „Battleblow 8” lub „Frost Armor 5”.
Umiejętność można połączyć tylko z kartą z minimalną liczbą wymaganych gwiazdek. Na przykład 3-gwiazdkowy Blood Warlock może otrzymać „Earth Totem 6”, wymaga co najmniej 3 gwiazdek, ale nie „Frost Armor 3”, który wymaga co najmniej 4 gwiazdek.
Aby wykonać połączenie, musisz mieć:
- „Uczeń”: Wyewoluowane stworzenie, którego 4 umiejętność chcesz zmienić.
- „Duplikat”: kopia karty ucznia.
- „Mistrz”: Karta zawierająca umiejętność, którą chcesz dać uczniowi.
Upewnij się również, że te kryteria są spełnione, jeśli napotkasz problemy:
- Mistrz nie może nosić żadnych run – najpierw trzeba je usunąć
- Mistrz nie może być zablokowaną kartą
- Mistrz nie może być w żadnej talii
Sukces lub porażka
Gdy będziesz gotowy do połączenia, gra rzuci kostką i sprawdzi, czy „Uczeń” z powodzeniem uczy się umiejętności od mistrza. Jeśli ci się powiedzie, „Uczeń” zyska pożądaną umiejętność, a „Mistrz” wyparuje. Jeśli zawiedziesz, zużywany jest tylko duplikat karty ucznia, ale mistrz jest nienaruszony.
Za każdym razem, gdy spróbujesz połączyć karty, „Duplikat” zostanie zniszczony. Nie ma znaczenia, czy odniesiesz sukces, czy porażkę w procesie łączenia. Dlatego proces łączenia może być czasochłonny.
Ekspertyza i wydarzenie 2x
Kiedy po raz pierwszy spróbujesz połączyć karty, zdobędziesz specjalistyczną wiedzę na temat tej umiejętności na danej karcie. Wiedza specjalistyczna może dotyczyć więcej niż jednej umiejętności naraz, górna granica nie jest znana. Jeśli zdobędziesz 100% wiedzy specjalistycznej, z powodzeniem połączysz te karty przy następnej próbie. Ta wiedza nigdy nie wygasa. Jeśli połączysz nową umiejętność na jej miejscu i chcesz wrócić do wcześniejszej umiejętności o 100% wiedzy fachowej, możesz to zrobić za pierwszym razem.
Różne umiejętności oferują inną szansę na połączenie. Ta szansa to ilość wiedzy zdobytej podczas próby. Podczas wydarzenia 2X Event zdobywasz podwójną wiedzę, ale nie masz większej szansy na połączenie. Łączenie w tych dniach jest dobrą strategią.
Przy obliczaniu liczby kopii, które musisz posiadać, aby połączyć karty, pamiętaj, że musisz wypełnić pasek wiedzy specjalistycznej oraz dokonać ostatecznego połączenia gwarantowanego. Na przykład: aby połączyć stwora ze zdolnością oferującą 15% szansy, na zdarzeniu 2x potrzebujesz 5 dodatkowych kopii. 30% za pierwszym razem, 60% za drugim razem, 90% za trzecim razem, 100% za czwartym razem i piąty raz jest gwarantowany. Należy zauważyć, że szansa pozostaje za każdym razem na poziomie 15% do piątej próby (w tym przypadku), która jest wtedy szansą 100%. Korzystanie z opcji zaawansowanego łączenia daje również dodatkową wiedzę specjalistyczną. Wydawanie klejnotów na tę funkcję zamiast monet na regularne łączenie może być przydatną alternatywą podczas łączenia niezwykle cennych i rzadkich kart. Nie tylko da ci to 22,5% szansy zamiast 15%, ale zdobędziesz 45% doświadczenia podczas 2x wydarzenia, skracając potrzebne kopie do 4 (45/90/100 / gwarantowane).
Pamiętaj, że statystycznie rzecz biorąc, za każdym razem, gdy zawiedziesz, nadal masz kolejną szansę na odniesienie sukcesu następnym razem. Więc nawet jeśli w końcu zdobędziesz maksymalną wiedzę specjalistyczną, przedtem i tak masz duże szanse na łączenia. Innymi słowy, nie czekaj na połączenie, aż będziesz mieć wszystkie próby, oczekuj że nie uda się 4 lub 5 razy. Matematyka wyglądałaby następująco:
- Łączenie przy wykorzystaniu monet: 0,15+ (0,85 * 0,15) + (0,85 * 0,85 * 0,15) + (0,85 * 0,85 * 0,85 * 0,15) = 47,8% szansy
- Łączenie przy wykorzystaniu klejnotów: 0,225+ (0,775 * 0,225) + (0,775 * 0,775 * 0,225) = 53,5% szansy
Karty łączenia (Meld Cards)
Karty łączenia to karty, które można zdobyć z wydarzeń i innych promocji w grze. Karty te mogą być używane jako karty zastępcze dla twojego łączonego stworzenia. Na przykład, chcesz połączyć kartę 10 Frost Rager z Block 7 od Lazu Guard. Zamiast używać innej karty Frost Rager jako kopii, możesz użyć karty Meld jako zamiennika w procesie łączenia. Po połączeniu zużywamy jedną kartę łączenia.
Istnieją cztery rodzaje kart łączenia. Karty Faen, Human, Mortii i Neanders. Wszystkie karty mają różne poziomy. Poziom wskazuje poziom stworzenia, które może zastąpić. Na przykład: Karta Faen Meld III może zostać użyta jako kopia dla dowolnego 3-gwiazdkowego stworzenia Faen.
Najczęściej łączone stworzenia
W Deck Heroes jest kilka stworzeń, które zawsze można spotkać i normalnie wszystkie mają na sobie to samo. Oto lista często stapianych stworzeń i ich umiejętności, które standardowo posiadają:
- Horned Beast – Recycle, Fatigue
- Royal Dragon – Disposal, Recycle
- Harbinger – Recycle, Instakill
- Light Brave – Recycle, Instakill
- Sentry Angel – Immunity, Recycle
- Graboid – Sacrifice, Stabthrough
- Swordmaster – Recycle, Battleblow, Stabthrough, Life Sap
- Phantom Liege – Immunity
- Oracle – Immunity, Frost Armor
- Gorgon – Discord
- Spirit Siren – Godswill
- Grand Mage – Recycle
- Frost Rager – Bless, Block
- Anathema – Revive, Recycle, Frost Armor, Sacrifice
- Abaddon – Revive
- Mimir’s Tree – Revive, Frost Armor
- Border Ranger – Stabthrough
- Pit Lord – Frost Armor
- The Twins – Sacrifice
Myślę, że każdy powinien mieć Rogatą Bestię z Recyklingiem (Horned Beast with Recycle), Królewskiego Smoka (Royal Dragon with Disposal), Harbinger (albo Light Brave) z Recyklingiem, Sentry Angel z Odpornością, Graboid z Poświeceniem, Swordmaster z Battleblow i Oracle z Mroźnym Pancerzem.