Pa艂ac w grze Days of Empire znajduje si臋 w centrum mapy kr贸lestwa. Jego wsp贸艂rz臋dne to (380,380). Sojusz, kt贸ry wygra Wojn臋 o Tron poprzez okupuj膮c Pa艂ac, ma prawo wyboru nowego Kr贸la.
- Statusy Pa艂acu
- Wie偶a
- Twierdza
- Strefa Wojny
- Wojna o Tron
- Zasady i Punktacja
- Jak Zdoby膰 Punkty
- Kr贸l
- Korzy艣ci Kr贸la
- Oficjalne Stanowisko
Statusy Pa艂acu
Status Przygotowa艅
Na wczesnym etapie rozwoju kr贸lestwa, Pa艂ac posiada status przygotowa艅. W tym okresie nikt nie mo偶e walczy膰 o pusty tron. Przy Pa艂acu wy艣wietlane jest odliczanie do rozpocz臋cia Wojny o Tron. Kiedy odliczanie si臋 zako艅czy, zacznie si臋 Wojna o Tron.
Status Bitwy
Wojna o Tron rozpoczyna si臋 w okre艣lonym czasie ka偶dego tygodnia. Wojna o Tron trwa 5 godzin od godz. 18:00 w sobot臋 (czasu serwera) do godz. 23:00. Ka偶dy Lord mo偶e przeprowadzi膰 atak na Pa艂ac, kiedy zako艅czy si臋 jego Status Ochrony i rozpocznie Status Bitwy. Je艣li Sojusz utrzyma Tron przez okre艣lony czas, b臋dzie mia艂 prawo koronowa膰 nowego Kr贸la. Odliczanie zostanie zresetowane, kiedy jeden sojusz zaatakuje i pokona drugi i przejmie od niego tron.
Status Ochrony
Kiedy Pa艂ac oraz Wie偶e posiadaj膮 Status Ochrony, nie mo偶na ich atakowa膰. Po zako艅czeniu Statusu Ochrony przejd膮 w Status Bitwy, podczas kt贸rego s膮 otwarte na atak.
Wie偶a
Wok贸艂 Pa艂acu znajduj膮 si臋 4 Wie偶e. M贸wi si臋, 偶e zbudowali je rebelianci w czasach staro偶ytnych, by m贸c atakowa膰 Pa艂ac. Je艣li walcz膮 ze sob膮 2 Sojusze i jeden znajduje si臋 w Pa艂acu, a drugi na Wie偶ach, rozpoczn膮 one ostrzelanie Pa艂acu oraz znajduj膮cych si臋 w nim stra偶nik贸w.
Twierdza
W czterech rogach dzikich obszar贸w stan膮 nowe Twierdze (405,354), (405,405), (354,405), (354,354). Ka偶da z nich zajmuje blok 2*2.
Za okupacj臋 Twierdz otrzymasz Pkt. Wojny o Tron.
Strefa Wojny
Strefa Wojny to szeroki obszar znajduj膮cy si臋 wok贸艂 Pa艂acu. Bardzo ci臋偶ko maszeruje si臋 po tym terenie. Twoja szybko艣膰 marszu zostanie zmniejszona oraz nie b臋dziesz m贸g艂 tutaj stacjonowa膰 swoich wojsk.
Wojna o Tron
Kiedy Pa艂ac przejdzie w Status Bitwy, wszyscy Lordowie mog膮 wys艂a膰 wojska do ataku i okupacji Pa艂acu i Wie偶.
Kiedy wys艂ane oddzia艂y dotr膮 do Pa艂acu lub Wie偶 i oka偶e si臋, 偶e okupuj膮cy to tw贸j sojusznik, mo偶esz udzieli膰 mu wsparcia do ochrony Pa艂acu i Wie偶. Je艣li okupuj膮cym jest inny Sojusz, mo偶esz zaatakowa膰 Pa艂ac i Wie偶e.
Ilo艣膰 偶o艂nierzy stacjonuj膮cych w Pa艂acu i Wie偶ach zale偶y od rozmiaru wojsk okupuj膮cego oraz od poziomu jego Hali Wojennej.
Je艣li walcz膮 ze sob膮 2 Sojusze i jeden znajduje si臋 w Pa艂acu, a drugi w Wie偶ach, Wie偶e rozpoczn膮 ostrzelanie Pa艂acu oraz jego stra偶nik贸w.
Zasady i Punktacja
Wojna o Tron sk艂ada si臋 obecnie z 2 etap贸w, z kt贸rych ka偶dy ma swoje oddzielne wymagania.
Etap 1: 18:00-21:00
Na tym etapie ka偶dy Sojusz, kt贸remu uda si臋 nieprzerwanie okupowa膰 Pa艂ac przez 90 minut, zdob臋dzie tron, a Wojna o Tron zako艅czy si臋. Inne sojusze otrzymaj膮 nagrody na podstawie ilo艣ci punkt贸w, kt贸re zdoby艂y w czasie wojny;
Etap 2: 21:00-23:00
Na tym etapie ka偶dy Sojusz, kt贸remu uda si臋 nieprzerwanie okupowa膰 Pa艂ac przez 60 minut, zdob臋dzie tron, a Wojna o Tron zako艅czy si臋. Inne sojusze otrzymaj膮 nagrody na podstawie ilo艣ci punkt贸w, kt贸re zdoby艂y w czasie wojny;
Pami臋taj: je艣li tw贸j Sojusz ju偶 okupuje Pa艂ac, kiedy rozpocznie si臋 Etap 2, czas pozosta艂y do po偶膮danej okupacji mo偶e si臋 zmieni膰. Je艣li pozosta艂y czas wynosi mniej ni偶 60 minut, zostanie skr贸cony do 60 minut, w innym przypadku zostanie taki sam. Na przyk艂ad, je艣li rozpoczniesz okupacj臋 Pa艂acu o 20:40, a nast臋pnie rozpocznie si臋 Etap 2, b臋dziesz musia艂 utrzyma膰 Pa艂ac przez kolejnych 60 minut, zamiast 70 min (90 – 20).
Je艣li po zako艅czeniu Wojny o Tron nikt nie przejmie Pa艂acu na okre艣lony czas, zwyci臋偶y Sojusz z najwi臋ksz膮 zgromadzon膮 ilo艣ci膮 punkt贸w i koronuje kolejnego kr贸la. Sojusze na miejscach od 2 do 8 w rankingu punkt贸w, otrzymaj膮 30 Paczek Wojownika Tronu zgodnie z otrzymanym przez nich miejscem. Paczka Wojownika Tronu ma 7 poziom贸w i dost臋pnych jest 30 paczek na ka偶dym poziomie. Im wy偶szy poziom, tym lepsze nagrody. Paczki Wojownika Tronu s膮 rozdawane przez lider贸w Sojusz贸w.
Je艣li kilka Sojusz贸w posiada identyczn膮 ilo艣膰 punkt贸w, zostan膮 sklasyfikowani w kolejno艣ci, kiedy osi膮gn臋li t膮 ilo艣膰, od pierwszego do ostatniego.
Jak Zdoby膰 Punkty
A) Zabij wojska w Pa艂acu, Twierdzach i Wie偶ach.
B) Przejmij Pa艂ac, Twierdze lub Wie偶e. Im d艂u偶szy czas okupacji, tym wi臋cej punkt贸w. Za okupowanie Pa艂acu zdob臋dziesz najwi臋ksz膮 ilo艣膰 pkt.
C) Wszystkie punkty przeliczane s膮 na minut臋.
D) Ranking Punkt贸w wy艣wietla tylko 10 najlepszych Sojusz贸w. Zdob膮d藕 wi臋cej punkt贸w i wejd藕 do najlepszej 10!
Kr贸l
Podczas pierwszych 5 godzin trwania statusu ochrony, Lider Sojuszu okupuj膮cego Pa艂ac mo偶e koronowa膰 dowolnego cz艂onka na Kr贸la. Je艣li w ci膮gu tego czasu nikt nie zostanie wybrany, Lider Sojuszu automatycznie przejmie tron chyba, 偶e poprzedni Kr贸l nale偶a艂 r贸wnie偶 do tego Sojuszu, wtedy utrzyma on tron.
Korzy艣ci Kr贸la
1. Bonusowe Atrybuty:
Atak Wojsk 15%
Obrona Wojsk 15%
Limit Ilo艣ci Jednostek 10%
2. Mianowanie
Kr贸l mo偶e mianowa膰 dowolnych graczy ze swego kr贸lestwa na: Kr贸low膮, G艂贸wnego Ministra, Wysoki S膮d, Ministra Finans贸w, Kawalerzyst臋, Lidera Stra偶y, Uczonego, Kowala, S艂u偶b臋, Stajennego, Klauna, Cywila, Zwiadowc臋, Bandyt臋, Kryminalist臋 lub g艂upca.
3. Wyb贸r Surowca
Kr贸l mo偶e zwi臋kszy膰 wyst臋powanie jednego wybranego surowca w kr贸lestwie przez okre艣lony czas.
4. Wyb贸r Flagi Kr贸lestwa
Kr贸l mo偶e wybra膰 flag臋 kr贸lestwa, kt贸ra b臋dzie wy艣wietlana na mapie 艣wiata oraz zawi艣nie w Pa艂acu.
5. Wyb贸r Wygl膮du Pa艂acu
Kr贸l mo偶e wybra膰 motyw Pa艂acu w kr贸lestwie oraz na mapie 艣wiata.
6. Paczka Kr贸la
Podczas swojej kadencji, Kr贸l mo偶e nagrodzi膰 graczy 5 Paczkami Zdobywcy, 10 Paczkami Obro艅cy oraz 20 Paczkami Zwolennika. Jeden gracz mo偶e otrzyma膰 tylko jedn膮 paczk臋 od Kr贸la w trakcie jego kadencji.
Oficjalne Stanowisko
Kr贸lowa |
|
G艂贸wny Minister |
|
Wysoki S膮d |
|
Minister Finans贸w |
|
Kawalerzysta |
|
Lider Stra偶y |
|
Uczony |
|
Kowal |
|
S艂u偶ba |
|
Stajenny |
|
Klaun |
|
Cywil |
|
Zwiadowca |
|
Bandyta |
|
Kryminalista |
|
G艂upiec |
|