Magia dalej żyje w grze Clash of Clans, a dziś przeżywa swój Renesans dzięki powstaniu kolejnego , magicznego laboratorium Dark Spell Factory. Zbudujemy je już po rozbudowaniu Town Hall na poziom 8, ale dopiero przy TH 10 dostępne w nowym budynku będą wszystkie trzy zaklęcia.

Pierwszym zaklęciem będzie Poison Spell, dzięki któremu wytworzymy toksyczną chmurę, która spawalni przeciwnika jak i powoli będzie wysysać z nich życie. Kolejnymi będą Earthquake Spell i Haste Spell. Te mroczne zaklęcia będą zajmowały o połowę mniej miejsca niż zwykłe.

Dodatkowo w grze pojawiły się dwie elitarne ligi – Tytanowa (Titan) jak i prestiżowa Legend League, do której przystąpimy mając na koncie 5000 trofeów. Dla tych w legendarnej lidze raz w miesięcy uruchomiony zostanie turniej Legend League Tournaments. Po zakończeniu każdego turnieju trofea powyżej 5000 zostaną przemienione w Legendarne Trofea.

Pozostałe zmiany to drobne poprawki, które de facto mogą zmienić grę dla wielu początkujących jak i bardziej zaawansowanych strategów. Między innymi czas treningu w Spell Factory został zredukowany i dodatkowe zaklęcia mogą zostać dodane do kolejki tworzenia nawet jeśli pojemność magazynowa została przekroczona. Dodatkowo wszystkie magazyny są teraz niewrażliwe na bezpośrednie działanie zaklęć, a koszt rekrutacji Barbarzyńców, Łuczników, Smoków i P.E.K.K.A został dostosowany do różnych poziomów. Wytrzymałość kilku budynków zwiększono, a wieżyczki Inferno szybciej przeładowują się i tym samym częściej strzelają we wroga, a Wieże Łucznicze strzelają również częściej jak i częściej trafiają.

Na koniec warto wspomnieć o piątym poziomie Dragon’a, który uzyskamy przy TH 10, a czwarty poziom przesunięto na TH 9.