Tw贸rcy Don’t Touch The Spikes, czyli studio Ketchapp oddali w r臋ce swoich fan贸w now膮 gr臋 Circle. Nie da si臋 ukry膰, 偶e jak wiele innych gier z ich portfolio r贸wnie偶 i tak to typowa zr臋czno艣ci贸wka, kt贸ra wymaga od gracza skupienia jak i niezwyk艂ej precyzji w tym co robi.
Tym razem nie sterujemy naszym ptakiem, a ko艂em, cho膰 bardziej przypomina to owal ni偶 ko艂o, ale o to chyba nie b臋dziemy si臋 teraz k艂贸cili.聽
Rozgrywka jest niezwykle prosta i sterujemy naszym k贸艂kiem za pomoc膮 tapni臋膰 na ekran paluchem, wtedy k贸艂ko delikatnie si臋 unosi, a je艣li tego nie zrobimy to powoli zaczyna opada膰. Brzmi prosto? Wiem, jednak pomy艣lcie 偶e to k贸艂ko nie mo偶e dotkn膮膰 liny, po kt贸rej w miar臋 up艂ywu czasu przemieszcza si臋. Tym samym musimy tak sterowa膰 jego po艂o偶eniem, aby lina przechodzi艂a jego 艣rodkiem. Gra nie posiada 偶y膰, ani energii wi臋c je艣li nie p贸jdzie nam zbyt dobrze to mo偶emy zaczyna膰 dowoln膮 ilo艣膰 razy. Uwierzcie mi, 偶e wasza pocz膮tkowa frustracja jest ca艂kowicie uzasadniona i b臋dzie narasta膰 przez pierwszych kilka pr贸b, kt贸re sko艅cz膮 si臋 przegran膮 praktycznie po kilku ruchach.
I w sumie nie ma co dalej opisywa膰, chyba 偶e wspomn臋 jeszcze, 偶e w trakcie gry w Circle zbieramy kolejne osi膮gni臋cia, tzw. kroki milowe, za kt贸re w nagrod臋 otrzymujemy do艣wiadczenie.
Co wi臋cej, za ka偶de tapni臋cie zbieramy punkty, im wi臋cej takich ruch贸w wykonamy tym wi臋cej punkt贸w doliczanych jest na nasze konta. Zauwa偶cie tak偶e, 偶e pomimo i偶 gra z pocz膮tku nie p艂ynie zbyt szybko to p贸藕niej k贸艂ko zaczyna przesuwa膰 si臋 coraz szybciej i szybciej. Wi臋c je艣li my艣licie, 偶e na pocz膮tku jest ci臋偶ko to przekonacie si臋 niebawem, po oko艂o 30 punktach, 偶e mo偶e by膰 trudniej i trudniej.
Circle nie wymaga od nas zbyt wiele miejsca na tablecie czy smartfonie i raczej uruchomicie j膮 na ka偶ym urz膮dzeniu. Jej prostota jest zalet膮, a poziom trudno艣ci tak偶e, cho膰 wielu graczy mo偶e zrezygnowa膰 z dalszej gry po kolejnych pi臋tnastu przegranych tu偶 przy samym pocz膮tku linii.