W grze Castle Clash możemy przystępować do różnych eventów, ale jednym z najciekawszych jest tzw. Challenge a Boss, gdzie całe gildie mogą połączyć swoje siły, aby ruszyć do walki przeciwko straszliwemu potworowi, którego nazywamy w wielu grach bossem.
Gildie mogą codziennie walczyć z bossem w Guild Hall w Castle Clash, aby dzięki temu zdobywać Odznaki (HB). Gdy boss się aktywuje to gildia ma 30 minut na jego pokonanie i odebranie HB. Wysokość nagrody zależy od obrażeń zadanych temu stworowi i jeśli ostatecznie padnie pokonany to nagroda staje się jeszcze większa.
Członkowie gildii będący offline albo Ci, którzy nawet raz nie zaatakowali w ciągu tych 30 minut bossa, nie otrzymają żadnych nagród.
Pamiętajmy również, że podczas takiej walki jest ograniczenie obrażeń jakie może zadać gracz w jednym uderzeniu, wynosi ono 35 000 i nawet jeśli nasz bohater może uderzyć z siłą dwukrotnie większą to obrażenia zostaną zredukowane do 35-ciu tysięcy.
Każdy członek może wciąć udział w ataku bez ponoszenia dodatkowych kosztów, ale zawsze jest 15 sekundowa przerwa między atakami, którą można pominąć za kredyty wpłacane do gildii. Guzik pozwalający na atak znajdziemy w banku gildii.
Całkowite obrażenia zadane bossowi zostają przeliczane po zakończeniu rundy, czyli w momencie, gdy wszyscy uczestniczący gracze zaatakują przeciwnika. Jednym słowem, po rundzie boss traci tyle życia ile łącznie obrażeń zadali członkowie gildii. Gdy całkowite obrażenie przekraczają poziom życia bossa to kolejna runda nie może zostać rozpoczęta, a gracze którzy walczą w takiej chwili mogą ukończyć bieżącą rundę i zadane przez nich obrażenia będą wliczane w poczet przyszłej nagrody.
W Challenge a Boss udział biorą jedynie herosi i zaklęcia nie są dozwolone z dwoma wyjątkami, czyli Invincible i Invigorate – między kolejnymi zaklęciami należy odczekać co najmniej 10 sekund. Gdy bohater ginie to nie trzeba go ożywiać i wystarczy poczekać 15 sekund. Członkowie gildii mogą wchodzić do walki ile tylko razy chcą w ciągu wspomnianych wcześniej 30 minut albo dopóki boss nie padnie martwy. Wchodząc do walki mamy 3 minuty na wyprowadzenie pełnego ataku, po tym czasie zostajemy automatycznie wyrzuceni i musimy na nowo wbijać na arenę.
Rodzaj bossa | Boss 1 | Boss 2 | Boss 3 |
---|---|---|---|
Poziom gildii | 1 | 3 | 5 |
Kredyty | 50 | 300 | 600 |
Punkty życia | 24,000,000 | 80,000,000 | 120,000,000 |
Prędkość ataku | 1000ms | 1000ms | 1500ms |
Obrażenia na atak | 6,000 | 6,000 | 12,000 |
Obrażenia umiejętności | 10,000+ | 10,000+ | 15,000+ |