Zbuduj niepokonaną talię złożoną z bohaterów i hordy magicznych stworzeń w Card Heroes i uratuj zagrożone przez siły zła królestwo. Masz setki kart do zebrania, więc każda stworzona przez Ciebie talia będzie wyjątkowa i możesz ją dopasować do konkretnych walk.

Card Heroes to w miarę prosta gra, ale niektóre mechanizmy z początku mogą być niezrozumiałe, stąd powstał nasz poradnik, który wyjaśni wam podstawy rządzące całą mechaniką.

Karta

Każda karta ma swoje statystyki: atak, zdrowie lub czasem specjalną umiejętność. Karty mogą zdobywać poziomy jakości i rozwoju.

  • Atak określa obrażenia zadawane przez kartę przeciwnikom podczas bitwy.
  • Zdrowie określa, ile obrażeń karta potrafi wytrzymać.
  • Umiejętność to wyjątkowa zdolność karty.
  • Jakość określa ilość many zapewnianą ci przez kartę w swojej turze.
  • Many potrzebujesz do rzucania zaklęć, czyli potężnej magii bojowej.
  • Rozwój zapewnia karcie szansę na krytyka, czyli możliwość zadania dodatkowych obrażeń lub otrzymania obrony podczas bitwy.

Każda karta należy do jednej z trzech klas: walki bezpośredniej, dystansowej lub wsparcia (obrona i wzmocnienia) – karty pogrupowane są według klasy, by ułatwić ci poszukiwanie kolekcji. Karty do walki bezpośredniej są używane w pierwszej linii. Karty do walki bezpośredniej mają dużo zdrowia i zadają obrażenia wrogowi przed nimi. Karty dystansowe są używane głównie z tyłu formacji. Karty dystansowe mają mniejsze zdrowie niż karty do walki w zwarciu, ale zadają duże obrażenia i niekiedy obrażenia obszarowe. Karty wsparcia mogą być używane z przodu lub z tyłu, zależnie od sytuacji. Mają średnie zdrowie i mogą regenerować życie dla wybranych jednostek bądź całych formacji.

Możesz wzmacniać karty sprzymierzeńców, ponoszą ich poziom. By podnieść poziom karty, potrzebujesz doświadczenia i przedmiotów, a od poziomu 9 także jakości. Doświadczenie (doświadczenie) można zdobywać dzięki wygranym bitwom podczas Przygód, za pomocą sklepowych skrzyń lub treningu. Przedmioty można znaleźć podczas Przygód oraz w magicznych szkatułkach na biżuterię. By ulepszyć jakość karty, potrzebujesz klejnotów, które się tworzy za pomocą okruchów. Okruchy można znaleźć w szkatułkach na biżuterię lub zdobyć w nagrodę za podniesienie poziomu bohatera bądź dotarcie do nowej ligi na Arenie.

Nowe karty tworzy się 2 fragmentów. Fragmenty można znaleźć w skrzyniach i magicznych szkatułkach na biżuterię lub zdobyć w nagrodę za dotarcie do nowej ligi na Arenie. Gdy podczas Przygód po raz pierwszy pokonasz bossa, otrzymasz fragmenty do stworzenia karty tego bossa. Fragmenty są także wymagane do podniesienia poziomu rozwoju karty.

Na górze widzisz swoją drużynę, czyli karty toczące dla ciebie bitwy. Masz wiele zakładek, więc pomieścisz różne drużyny. Poniżej widzisz swoją talię, która obejmuje znalezione przez ciebie karty.

Zmienianie kart:

  • stuknij kartę w swojej drużynie, by przeczytać jej opis lub zastąpić ją inną kartą
  • przesuń w prawo, by zamienić miejscami karty w swojej drużynie
  • stuknij i przytrzymaj, by przeciągnąć kartę do dowolnego miejsca w drużynie
  • stuknij przycisk kości, by automatycznie stworzyć drużynę 2 posiadanych kart
  • stuknij kartę w talii, by przeczytać jej opis lub dodać ją do drużyny

Możesz zmienić tryb wyświetlania kart, korzystając 2 przycisków znajdujących się na końcu twojej kolekcji:

  • w trybie rozszerzonym widzisz wszystkie statystyki kart
  • w trybie turniejowym widzisz statystyki kart do Turnieju Chwały

Rozwój karty

Rozwój odblokowuje krytyka, czyli pasywną umiejętność zwiększająca ofensywne i defensywne możliwości karty. Atrybut krytyka zależy od klasy i mocy karty, a także rodzaju jej ataku:

  • krytyk obrażeń zadaje przeciwnikom dodatkowe obrażenia podczas ataku karty. Ten rodzaj krytyka najczęściej można spotkać u kart walczących na dystans.
  • krytyk blokowania pochłania obrażenia, gdy karta zostanie zaatakowana przez przeciwnika. Ten rodzaj krytyka najczęściej można spotkać u kart z wysokim atakiem.
  • krytyk odbicia zadaje obrażenia przeciwnikowi atakującemu kartę, jeśli przetrwa ona jego atak. Ten rodzaj krytyka najczęściej można spotkać u kart, które mogą atakować wiele celów jednocześnie.
  • krytyk uzdrowienia zwiększa ilość przywracanego zdrowia, gdy karta leczy sprzymierzeńca. Ten rodzaj krytyka można spotkać u wszystkich kart wspierających.

Poziom karty

Podnoszą poziom karty, ulepszasz jej podstawowe statystyki: atak, zdrowie i umiejętność specjalną. By zobaczyć statystyki karty na każdym poziomie, stuknij przycisk listy w lewym górnym rogu listy.

Doświadczenie Srebro Złoto
1 0
2 5 100
3 15 250
4 50 500
5 125 10
6 300 1 000
7 650 2 000
8 1 250 4 000
9 2 000 8 000
10 3 250 100
11 5 000 16 000
12 7 500 30 000
13 11 000 55 000
14 17 000 100 000
15 25 000 500
16 40 000 200 000
17 60 000 400 000
18 90 000 800 000
19 135 000 1 250 000
20 200 000 5 000
21 300 000 2 000 000
22 450 000 3 000 000
23 675 000 4 500 000
24 1 000 000 6 500 000
25 1 500 000 15 000

Jakość karty

Jakość karty to jej potencjał magiczny. Podczas bitwy karta na koniec swojej tury zapewnia ci ilość many równą swojemu poziomowi jakości. Poziom jakości określa także moc zaklęć, czyli specjalnego rodzaju magii, z której możesz korzystać podczas bitwy, zużywając manę.

Do ulepszania jakości służą klejnoty. Tworzy się je automatycznie za pomocą okruchów. Klejnoty i okruchy można zdobyć:

  • Jako nagrodę za podnoszenie poziomu twojego bohatera
  • Za awansowanie do nowej ligi na Arenie
  • Za uczestnictwo w Bitwach Klanów i Zawodach
  • magicznych szkatułek na biżuterię
  • W sklepie za srebro lub złoto

Dobieranie kart

Dobieranie kart na arenie/zawodach /turnieju różni się delikatnie od dobierania podczas bitwy klanów. W pierwszym przypadku początkujący gracze będą mogli dobierać tylko jedną kartę, druga będzie dostępna po osiągnięciu 10 ligi na arenie, do czego warto dążyć, przywołanie drugiej karty jest bardzo potrzebne. Dobierane karty są wybierane losowo, komputer losuje 3 karty a gracz decyduje się na jedną, ale zawsze według schematu : z przodu wręcz /wsparcie wręcz, z tyłu dystans /wsparcie dystans, co oznacza, że nie dostaniemy z przodu karty, która walczy na dystans i odwrotnie.

Na bitwie klanów wygląda to nieco inaczej, ponieważ to gracze udostępniają pomiędzy sobą karty, podczas jednej walki można mieć od 0 do 4 dodatkowych kart, dodatkowo nie są uktyte, można sprawdzić jakimi się dysponuje, co więcej można samemu decydować gdzie, którą kartę postawić np. postawić dystans z przodu.

Awansowanie kart

Na wynik meczu mają największy wpływ :rodzaj kart, które zostały wystawione, ich lv trochę szczęścia z doborem oraz to czy ktoś popełni błąd. Każda karta ma swoje wady i zalety, dobrze lub źle sprawdza się w danej sytuacji lub przeciwko wybranym kartom. W grze nie ma kombinacji, która jest w stanie pokonać każdą możliwość, a karty należy ulepszać wszystkie po kolei, aby zyskać szerszy wybór możliwości stworzenia własnego systemu.

Złota karta

Jest to tylko efekt wizualny, do samej gry nic nie wnosi, można ją zdobyć w różnego rodzaju konkursach, albo wykonując zadania klanowe.

Problem z ulepszaniem kart

Czasami niechcący zostanie włączony tryb turnieju co powoduje brak możliwości awansowania kart. Należy go tylko wyłączyć i wszystko wróci do normy. W menu głównym gry trzeba wejść w zakładkę karty i zjechać na sam dół, po czym wyłączyć ten tryb.

Sklep

Trening zapewnia doświadczenie dla wybranych przez ciebie kart. Każdego dnia trenować mogą losowe karty z twojej kolekcji. Magiczne szkatułki na biżuterię zawierają rozmaite zasoby. Jeśli ci się poszczęści, możesz nawet rozbić bank!

Złoto to uniwersalna waluta, za którą można kupić klucze, skrzynie i wzmocnienia. Za pomocą złota możesz także zrekompensować sobie brak srebra. Skrzynie zapewniają doświadczenie trzem losowym kartom. Możesz także w nich znaleźć fragmenty potrzebne do stworzenia nowej karty.

Wzmocnienia zwiększają ilość srebra zdobywanego na Arenie, a także doświadczenie bohatera i liczbę przedmiotów podczas szturmów. Srebro wykorzystywane jest do ulepszania kart i kupowania klejnotów w sklepie. Loguj się do gry każdego dnia i zdobywaj codzienne nagrody, które znajdziesz w zakładkach Promocje i Złoto.

Magiczna szkatułka na biżuterię

Magiczna szkatułka na biżuterię to uniwersalne źródło zasobów. Gdy ją otworzysz, możesz dostać dowolny zasób dostępny w grze. Ilość otrzymanych zasobów zależy od twojego szczęścia. Jeśli ci się poszczęści, możesz nawet rozbić bank! Do otwarcia szkatułek niezbędne są klucze, które można zdobyć wza codzienne zadania lub w ramach nagrody za sezony ligowe.

Możliwe nagrody:

  • Fragmenty kart: 50-50000
  • Okruchy klejnotów: 10-500
  • Doświadczenie kart: 500-100000
  • Srebro: 5000-5.0M
  • Przedmioty: 5-50
  • Złoto: 40-50000

Szansa zdobycia zasobów:

  • Fragmenty kart – 20.40%
  • Srebro — 19.43%
  • Okruchy klejnotów — 12.11%
  • Przedmioty: 8.94%
  • Złoto: 11.48%
  • Doświadczenie kart: 21.02%

Przygody

Podczas Przygód podbijasz świat Card Heroes, walcząc z bossami i grupami przeciwników. Gdy po raz pierwszy pokonujesz bossa, otrzymujesz nagrodę w postaci złota, srebra, doświadczenia i przedmiotów do ulepszania kart. Wyniki bitew z bossami określane są za pomocą gwiazdek – im mniej stracisz kart, tym więcej otrzymasz gwiazdek.

Póki nie otrzymasz za walkę 3 gwiazdek, możesz z danym bossem walczyć ponownie, by poprawić swój wynik i zdobyć dodatkowe nagrody za każdą nową gwiazdę. Możesz także przeprowadzić szturm na każdego bossa i w nagrodę zdobyć losowe przedmioty. Najbardziej wartościowe przedmioty, które się pojawiły podczas szturmu, wyświetlane są w oknie wyboru bossa. W przeciwieństwie do bossów grupy przeciwników można pokonać tylko raz i nie można przeprowadzić na nią szturmu. By zdobyć jak najwięcej nagród, przejdź do sklepu i kup Bohaterstwo lub Odwagę, które dadzą ci ogromną premię do doświadczenia bohatera i liczby otrzymywanych przedmiotów.

Zejście z legendy

Po wejściu do legendy nie da się z niej wyjść poprzez celowe poddawanie meczów, nawet jeżeli poziom legendy spadnie do 0 lub będzie ujemny. Jedyny sposób, to poczekać na restart lig na początku każdego miesiąca, wtedy każdy otrzymuje nagrodę sezonową i wszyscy spadają o 10 oczek, a wszyscy, którzy grali w legendzie, niezależnie jaki mieli jej poziom lądują w 10 lidze.

Zadania

Anulowanie zadań

Chcąc przerwać zadanie klanowe z jakiegoś powodu można to zrobić na kilka sposobów:

  1. zadanie może odrzucić szef lub marszałek
  2. zadanie może przerwać osoba, która je rozpoczęła
  3. w najgorszym przypadku kiedy zależy na szybkim wykonaniu zadania, a osoba która dołączyła nie jest w stanie dokończyć zadania należy usunąć ją z klanu (przynajmniej na chwilę, ponieważ osoba pomagająca nie może sama zrezygnować), wtedy do zadania może dołączyć ktoś inny i wykonać je poprawnie.

UWAGA: sposób (c) nie zadziała w przypadku kiedy to osoba rozpoczynająca popsuje zadanie, ponieważ przerwanie jej postępu spowoduje anulowanie zadania i trzeba będzie rozpoczynać je od nowa.

Jak nie utracić konta?

Najlepszym sposobem, aby zapobiec utracie konta jest powiązanie go z Facebookiem. Jeżeli nawet z jakiegoś powodu utracimy postęp w grze, a gra będzie powiązana, wystarczy na nowym koncie powiązać ponownie z tym samym kontem na Facebooku a dostaniemy wybór pomiędzy poprzednim kontem a nowym. Jeżeli ktoś nie był powiązany, a nie może dostać się na maila, na którym była zapisana gra nie odzyska konta sam…wtedy należy pisać do wsparcia. W menu głównym gry w prawym górnym rogu są opcje, trzeba wejść we wsparcie, powiadom o problemie i najlepiej w formie maila.

Kupowanie skrzyń

Niezależnie od tego jaką skrzynie kupicie, szansa na nową kartę jest taka sama.. im macie więcej kart tym szansa jest mniejsza. Dlatego jeżeli chcecie zdobyć nowe karty polecam tańsze. Droższa skrzynia daje więcej dst, więc jeżeli chcecie, aby jakaś karta szybko awansowała możecie wybrać droższa. Najlepiej jeżeli w najdroższej skrzyni, trafi się nowa karta, wtedy praktycznie dogoni levelem najsilniejsze jakie masz. Należy również pamiętać, że za każdy ukończony epizod „magiczny las” „wielki step” itd skrzynie ulepszają się lecz ich cena również rośnie.