Canto jest grą fantasy 3D rozgrywaną z perspektywy trzeciej osoby. Jest obecnie w stanie deweloperskim, więc przed twórcami jeszcze mnóstwo pracy. Za modelowanie postaci i potworów odpowiada WP van Overbruggen, a ich projekty stworzył sam Mark Facey. Muzykę napisał Rom Di Prisco. Akcja gry skupia się na walce pomiędzy małą grupą ludzi z gigantycznymi duchami potworów.
Co ciekawsze, cały świat Canto może być eksplorowany przez pojedynczego gracza w trybie offline, ale jak to zwykle bywa najlepsza zabawa jest w grupach, tutaj dopuszcza się współpracę do czterech graczy jednocześnie.
Gracze muszą zbierać różnego rodzaju materiały i surowce z pól, a z tego co uda im się zdobyć mogą tworzyć broń i inne części ekwipunku jak i masę przydatnych przedmiotów, które pomogą im w walce zdobyć przewagę.
Poprzez różne połączenie własnego uzbrojenia możemy testować pewne strategie polowań, ale w międzyczasie warto rozwijać swoje umiejętności doprowadzając je do poziomu mistrzowskiego. Dlatego ćwiczenie się w boju jest najlepszym tutaj nauczycielem, ale i bez współpracy ze znajomymi za wiele nie zdziałamy. Tym bardziej ostrożnym polecam obserwację przeciwnika przed przystąpieniem do ataku.
[youtube id=”uuemfDCN0OU” width=”673″ height=”356″]
Canto przypomina mi w znacznym stopniu Monster Hunter Online, grę która de facto jest nadal w fazie tworzenia.