Bloodmoon to turowa gra 2D via www publikowana przez znaną już na polskim rynku firmę Playa Games z gier takich jak Shaker & Fidget i SoccerStar. Gra tworzy mroczny klimat świata wampirów, gdzie Wampiry, Wilkołaki i Łowcy mierzą się ze sobą w codziennych pojedynkach. Początkowo była publikowana tylko w Niemczech, ale od września 2011 roku stała się dostępna dla innych krajów, w tym też Polski. Gracze tutaj tworzą swoją postać wybierając na początek kim chcą zostać: Wampirem, Wilkołakiem czy też Łowcą, a każda z tych postaci posiada unikalne cechy i oczywiście swoistego rodzaje bonusy.
Gdy już wejdziemy do gry zostajemy wrzuceni do Zamku, gdzie postać NPC wprowadzi nas w podstawy działania gry dając nam przeróżnego rodzaju zadania. W miarę naszego postępu dostajemy dostęp do nowych miejsc w grze. Na przykład jeśli przyjmiemy misję „Legendarny amulet” to musimy wykonywać wszystkie wskazówki dane nam przez NPC. Misje są przeróżne, a na dole znajdziemy czerwony pasek wskazujący ile czasu nam pozostało na wykonywanie misji, ale o co chodzi z tym czasem? Każdo zadanie jest opisane, a na dole znajdziemy czas jaki jest potrzebny na jego wykonanie, oczywiście mamy też informacje na temat nagród jakie nasz czekają po zakończeniu kuesta, może to być złoto i doświadczenie, ale czasami możemy zdobyć różne przedmioty (ekwipunek i eliksiry), a także czasem trafi się zadanie gdzie wygramy Krwawniki (płatna waluta gry). Jednak po wykonaniu jednego z zadań początkowych dostaniemy w prezencie 15 krwawników wraz z odblokowaniem samej zakładki Krwawniki.
Zakładka Postać pokazuje nam wygląd naszego awatara, gdzie opisany jest kilkoma statystykami jak: siła, zręczność, siła woli, kondycja, charyzma. Zwiększyć je możemy w każdej chwili, ale do tego potrzebujemy złota, a co każdy dodany punkt zwiększa się również jego ilość potrzebna do podniesienia danej statystyki. Obok wizerunku naszej postaci widzimy także wolne sloty na ekwipunek, a każdy ze slotów ma swoje przeznaczenie, czyli miejsce na broń, na rękawice, kask czy pancerz. Wszystkie przedmioty zwiększają o kilka punktów daną statystykę, a także przedmiot może mieć dodatkowy bonus i zwiększać więcej niż jeden stat, takie przedmioty są najcenniejsze. Przedmioty zdobędziemy z zadań bądź możemy je kupić w sklepie z bronią, lepsze przedmioty oprócz złota będą wymagały krwawników, co zmusza nas do wydania realnej kasy w grze. Ale to co widzimy nie jest wszystkim co możemy kupić, za jeden krwawnik handlarz przedstawi nam nowe przedmioty natychmiast, ale możemy równie dobrze poczekać około sześciu godzin. Dodatkowo z lewej strony od statystyk widzimy napis Osiągnięcia, to po prostu swoistego rodzaju misje jak w Shakes and Fidget, czyli musimy wygrać ileś walk, zrobić ileś misji itp., a za to zwiększą się nam statystyki na stałe o ileś tam punktów. Proste i można nieźle wzmocnić swoją postać.
Pod spodem mamy eliksiry, które możemy kupić w Laboratorium, a po ich użyciu albo odzyskamy życie, albo dany napój doda nam sporo punktów do siły czy innej cechy, ale uwaga, nie jest to na stałe, ale na określony czas.
Jak w każdej takiej grze tak i tutaj mamy możliwość wysłania naszej postaci do pracy, gdy już idziemy spać, albo skończy nam się czas na zadania. Minimalny czas pracy u Grabarza wynosi 1h, a odpłatność zależy od naszego poziomu, czyli im większy nasz level tym więcej dostaniemy za godzinę pracy.
Oczywiście oprócz zadań możemy zmierzyć się z innymi graczami wchodząc na arenę, na każdy pojedynek trzeba poczekać 15 min, no chyba że kupiliśmy konto Premium to czas ów jest skrócony do 5 min, tradycyjnie w takich grach.
Gra nie różni się swoimi funkcjonalnościami od konkurencji, no chyba, że oprócz klimatu jaki tu panuje. Grafika taka sobie i efekty też nie wróżą zawrotnych sukcesów, ale dla urozmaicenia można zagrać i w BloodMoon.