Angry Birds Go! to jedna z gier od Rovio, kontynuacja serii Angry Birds, popularnych Wściekłych Ptaków na urządzenia mobilne (Android, iOS), która zapremierowała 11 grudnia 2013 roku. Tym razem wydawca postanowił nieco odejść od tradycyjnej koncepcji strzelania ptakami do wrednych świń i tym samym otrzymujemy grę wyścigową, gdzie zarówno możemy wcielić się w postać świni jak i kolorowego ptaka. Skupiamy się na ulepszaniu własnego pojazdy, ale do tego musimy się ścigać, gdyż tylko wtedy mamy możliwość zdobycia monet potrzebnych do zakupu ulepszeń i bonusów.
Podział na rozdziały
Angy Birds Go! Dzieli się na kolejne rozdziały, w których czekają nas nowe wyzwania, a listę znajdziecie poniżej – jeśli tłumaczenie nie jest odpowiednie to wybaczcie mi, ale starałem się jak tylko mogłem:
- Seedway (Ziarnostrada) – Wyścigi na ulicach;
- Rocky Road (Wyboista droga) – Wyścigi w górskich terenach;
- Air (Powietrze) – Wyścigi w powietrzu;
- Stunt (Wyczyn) – Wyścigi w niebezpiecznym kanionie;
- Sub Zero (Poniżej zera) – Wyścigi w śnieżnym klimacie;
- Daily Event (Codzienny event) – Codzienne wyzwanie
- Aquatic Adventure (Wodna przygoda) – Możliwe, że będą to wyścigi po wodzie.
- Jenga (dodatkowy) – Mamy 5 strzałów i naszym zadaniem jest strącenie wszystkich świń. Jednak, aby wziąć udział w tym epizodzie musimy posiadać kod, który można znaleźć w jednym z zestawów Angry Birds Jenga: Pirate Pig Attack albo po prostu można zapłacić około 7,50 zł.
- Weekly Tournament (Cotygodniowy turniej) – możemy tu rywalizować zarówno z Redem jak i Chuckiem (gra na punkty). Jeśli uda nam się wygrać to dostaniemy Szczęśliwe Pudło, a w jego środku znajdziemy pojazd premium – Big Bang albo Shred Sled.
Tryby gry
- Race – Jest to zwyczajny wyścig, gdzie miarą wygranej jest zajęte miejsce i musimy znaleźć się na podium czyli zająć miejsce od 1 do 3.
- Time Boom – Zegar tyka, a my musimy jechać jak najszybciej, aby dojechać do mety przed tym jak wybuchnie bomba.
- Fruit Splat – miażdżenie, cięcie owoców.
- Ice Splat – miażdżenie deserów
- Versus – W tym wyścigu ścigamy się w systemie 1vs1, ale do wyboru mamy trzy poziomy trudności: łatwy, średni i ciężki. Oczywiście w ciężkim wygrywamy najwięcej kasy.
- Champion Chase – Tutaj znowu mamy wyścigi z rywalem i jeśli uda nam się z nim wygrać 3 kolejne starcia to możemy go mieć na swoim drzewie i dostaniemy go jako dostępnego do wyścigów z innymi ptakami czy świniami.
- Slalom – Zwykły slalom, uważajcie na słupki.
- Weekly Tournament – Ścigamy się tu z Redem albo Chuckiem, co więcej do starć można zwoływać znajomych z fejsa. Gdy jesteśmy pierwsi to wygrywamy Szczęśliwe Pudło, a w środku znajdziemy jak zwykle pojazd z segmentu premium: Big Bang, Shred Sled, Shoemerang, itp.
- Multiplayer – ścigamy się tutaj z wszystkimi, z graczami pochodzącymi z rożnych stron świata czy też ze znajomymi z fejsa.
Postacie do zdobycia
- Red – Tą postacią bawimy się od samego startu i w rękach gracza posiada moc przyśpieszenia, ale gdy rywalizujemy z CPU to… i tutaj nie wiem póki co nic na ten temat, macie jakieś pomysły?
- Stella – W rękach gracza może tworzyć bańki, a gdy steruje nią komputer to strzela nimi do tyłu utrudniając nam jej wymienięcie.
- Bomb – Grając nim możemy kreować wybuchy i nieco przyśpieszyć. Gdy gra nim komputer to podobnie jak Stella bańki, wyrzuca bomby do tyłu utrudniając przeciwnikom zabawę.
- The Blues – Grając nim zyskujemy moc potrójnego przyśpieszenia, w rękach kompa rzuca w nas blokami stworzonymi z różnych materiałów.
- Król Świń w rękach gracza może latać balonami, w rękach CPU rzuca do tyłu świniami, które jak rzepy przyczepiają się do pojazdu rywala.
- Terence ma moc rażenia piorunami rywali, gdy sterowany jest przez gracza, a w przypadku komputera rzuca do tyłu głazami.
- Bubbles nadmuchuje się i zaczyna toczyć się po drodze jak nim sterujemy, a gdy robi to CPU to wyrzuca skrzynie z balonami, w środku tych skrzyń są różne materiały od TNT (wybuchowych) po kasę i bonusy jak choćby przyśpieszenie.
- Matylda posiada nieco wybuchowe jajka, ale sterowana przez CPU wyrzuca olbrzymie jajo do tyłu, które spowalnia w znaczny sposób przeciwnika.
- Świnka Brygadier pozwoli nam rzucić 3x dynamitem, ale CPU ma nieco lepszy arsenał i wyrzuca jedną rakietę do tyłu, aby następnie porazić nas dodatkowymi trzema.
- Hal kieruje wielkim tornado, gdy jest w naszych łapskach, ale sterowany przez komputer wyrzuca do tyłu bumerangi.
- Świnka Kapral – ma specjalny hełm, który jednocześnie może służyć jako ochrona, do ataku, albo pozwolić nam zebrać większą ilość monet czy czasowo zwiększyć prędkość. W rękach CPU wyrzuca do tyłu wielkie bomby TNT.
- Chuck – Gdy my nim gramy potrafi zaginać przestrzeń i zyskiwać niewyobrażalną prędkość, a gdy gra nim CPU to rzuca w nas płonące opony, które de facto dają nam niezłego speeda, o ile na nie trafimy.
Zobacz także poradnik do nowej gry Angry Birds Stella:
Surowce i waluty
Monety – Są główną walutą w Angry Birds Go!. Możemy je zbierać w trakcie wyścigów i następnie ulepszać za nie swój pojazd, albo po prostu kupić nowy.
Diamenty to waluta premium, kupimy za nie pojazdy niedostępne za monety jak i specjalne przedmioty nadające nam szczególne moce w trakcie wyścigów. Kupimy za nie także monety czy wspomagacze. Za darmo dostaniemy nieco diamentów wygrywając Champion Chase i za niektóre codzienne wyzwania jak i wygrywając Turniej Tygodniowy. Znajdziemy je, w niewielkich ilościach, także podczas wyścigów, ale to zależy w jakim trybie gry weźmiemy udział.
Podwajacz monet to jeden z bonusów, który losowo pojawia się na trasie w trakcie wyścigu. Zbierając go możemy podwoić końcowy wynik monet. Niestety od maja 2014 roku zastąpiły je Szczęśliwe Pudełka (Lucky Boxes) na trasach. Jednak Podwajacz dalej w sklepie gry można kupić za prawdziwą kasę, na szczęście jeden zakup dodaje go na stałe na nasze konta.
Szczęśliwe pudełka to skrzynki jakie pojawiają się niekiedy na trasie w trakcie wyścigu. Wypadają z niego różne rzeczy, od monet, poprzez wspomagacze, części do gakarta czy nawet diamenty. Niekiedy wypadają i inne bonusy, ale ciężko je wszystkie wymienić, wszystko zależy od szczęścia, gdyż nagroda jest całkowicie losowa.
Niekiedy wielu graczy zadaje mi pytanie o to kim należy grać, aby w Angry Birds Go! pokonać danego bossa. Pytanie nie jest proste i wymaga sporej ilości testów, więc odpowiadam wam nieco ze swojego doświadczenia, choć taktyki mogą się różnić:
Boss | Kim go pokonać |
---|---|
Stella | Red |
Bomb | Stella/Red |
The Blues | Bomb/Red/Stella |
Król świń | The Blues/Bomb |
Terence | The Blues/Red |
Bubbles | Bomb/Terence |
Matylda | The Blues/Bubbles |
Wąsata Świnia | Red/Terence |
Hal | Wąsata Świnia/Bomb |
Świnia Kapral | Matylda/The Blues |
Chuck | Świnia Kapral/Wąsata Świnia |
Power-Ups
King Sling: Powiększa nam do niesamowitych rozmiarów procę co okazuje się bardzo przydatne, gdy zmieni się w King Sling (Królewską Procę). Jak wiemy Proca jest główną bronią naszych ptaków w każdej wersji Angry Birds.
Kart Repair: Gdy wspomagacz jest aktywny to gokart gracza będzie automatycznie reperowany, gdy tylko coś go uszkodzi.
Boost: Pojawia się nam żółty wskaźnik nitro i gdy go aktywujemy to zyskujemy znaczne przyśpieszenie jak i niewiarygodną prędkość na koniec.
Leaf Blower: Wraz z aktualizacją z lipca 2014 roku wspomagacz zastępuje Boost i pozwala za pomocą wielkiego wiatraka zyskiwać ogromną prędkość.
Target: Zmieniamy się w coś ala Kyle Larson’s NASCAR i zyskujemy niezłą prędkość jak i pozwala nam on dość szybko przyśpieszać. Jednak jak wiele innych wspomagaczy można z niego korzystać tylko w określonych wyścigach.