Among Us zdobyło serca graczy na całym świecie dzięki mechanice dedukcji społecznej oraz prostemu, ale urokliwemu stylowi graficznemu. Celem gry jest wyrzucenie impostora z statku. Istnieje znacznie mniejsze prawdopodobieństwo, że gracze będą grali jako impostorzy, a nie członkowie załogi, ale kiedy już dostaną tę rolę, wszystko może wydawać się przytłaczające. W końcu nie każdy ma okazję grać jako impostor, co sprawia, że ich doświadczenie w roli złoczyńcy może być dość łagodne, co prowadzi do popełniania dużej ilości błędów, które można było łatwo uniknąć.

Po pierwsze, impostorzy powinni dobrze znać zasady gry. Kolejną rzeczą jest to, że impostorzy powinni znać podstawowe zasady bycia impostorem – udawać wykonywanie zadań, sabotować statek, korzystać z wentylacji, itd. W końcu dobry impostor przynosi korzyści obu stronom, zapewniając emocjonującą rozgrywkę. Rola impostora to ta, która wymaga najwięcej zwinności, ale z tymi wskazówkami dla impostora w Among Us, wszystko pójdzie znacznie sprawniej.

Nie mów za dużo, przyciągnie to niechcianą uwagę

Bycie impostorem to delikatna gra, którą gracze powinni opanować jak najszybciej. Chociaż nie jest wskazane milczenie podczas zebrania, warto zachować ostrożność i unikać mówienia zbyt wiele. Zbyt duża ilość wypowiedzi może być uznana za podejrzaną, a gracze, którzy próbują zakrywać jedno kłamstwo kolejnym, wykopują dla siebie coraz głębszą dziurę. Lepiej brać udział w rozmowie wtedy, kiedy to konieczne, a w innych momentach pozostać incognito. Ta wskazówka jest szczególnie cenna dla graczy, którzy mają trudności z ukończeniem gry jako impostor.

Zmiana kształtu to świetny sposób na oszukanie graczy

Nowe role w Among Us mogą być trudne do zrozumienia dla powracających graczy, którzy po raz kolejny przystępują do gry. Niemniej jednak gracze szybko zrozumieją, jak działają nowe zdolności, a Zmiennokształtny (Shapeshifter) jest szczególnie interesującą rolą, którą warto wypróbować. Z tą wskazówką dla impostora gracze mogą w krótkim czasie zlikwidować wielu członków załogi.

Ważne jest, aby przed użyciem zdolności zmiany kształtu sprawdzić, gdzie znajdują się inni gracze na mapie. Po przemianie w innego członka załogi i pozostaniu blisko ciała, winni zostaną oskarżeni o morderstwo, a inni gracze zrobią całą robotę za impostora, eliminując członków załogi i przybliżając go do zwycięstwa.

Zabijaj najpierw lekarzy i inżynierów

Członkowie załogi mają również unikalne role, które mogą obrócić losy gry na ich korzyść. Lekarze mogą sprawdzać status życiowy każdego członka załogi w dowolnym momencie, a inżynierowie mogą korzystać z wentylacji, tak jak impostorzy. Dlatego bardzo ważne jest, aby mordercy upewnili się, że każda postać z tymi specjalnymi rolami zostanie usunięta w pierwszej kolejności.

To łatwiej powiedzieć, niż zrobić, ale stosowanie tej wskazówki dla impostora w Among Us jest świetnym sposobem na ułatwienie sobie długofalowej gry przeciwko przeciwnikom. Bez tych specjalnych zdolności, jedyne, co członkowie załogi mogą zrobić, to trzymać się razem i unikać niebezpiecznych sytuacji, choć sytuacja może szybko się pogorszyć, jeśli impostor będzie sabotował elementy gry, aby rozdzielić ocalałych.

Wentylacja to twój najlepszy przyjaciel

Wentylacja to jedno z najlepszych i najbardziej użytecznych narzędzi w arsenale impostora. Pozwala ona graczom popełniać przestępstwa i uciekać w mgnieniu oka, co jest świetnym sposobem na unikanie podejrzeń, jednocześnie realizując ostateczny cel: eliminację wszystkich członków załogi.

Oczywiście, impostorzy powinni zawsze zachować ostrożność podczas korzystania z wentylacji. Przed użyciem wentów, powinni upewnić się, że sytuacja jest bezpieczna i nie zostaną zauważeni. Sabotaż oświetlenia może w tym przypadku bardzo pomóc, ponieważ ogranicza widoczność członków załogi, uniemożliwiając im zauważenie oczywistego działania impostora, jakim jest korzystanie z wentylacji.

Bądź aktywny podczas spotkań, aby uniknąć podejrzeń

Większość początkujących impostorów preferuje milczenie podczas spotkań, aby nie przyciągać niepotrzebnej uwagi. Jednak ta strategia najczęściej kończy się niepowodzeniem, ponieważ gracze zaczynają celować w cichych członków załogi i oskarżać ich o podejrzane zachowanie.

Kluczem do bycia dobrym impostorem jest uczestniczenie w dyskusji podczas spotkania, nie przyciągając jednak zbyt dużej uwagi. Dziki krzyk i nieuzasadnione oskarżenia mogą tylko działać na niekorzyść impostora — powinni oni być sprytni w doborze słów i ujawniać tylko minimalną ilość informacji potrzebną, by wyglądać na zwykłego członka załogi.

Zachowaj trudne kłamstwo na koniec

Kiedy pozostają już tylko trzy osoby, impostorzy powinni udać się do wielkiego czerwonego przycisku, a następnie natychmiast twierdzić, że widzieli, jak ktoś korzystał z wentylacji. „Twarde kłamstwa” to oskarżenia opierające się na rzekomych dowodach, takie jak „on korzystał z wentylacji” lub „byłem w pokoju bezpieczeństwa, widziałem jak zabił Czerwonego”. Są to potężne oskarżenia, które w większości przypadków doprowadzą do tego, że wszyscy uwierzą oskarżającemu.

Ludzie zawsze uwierzą w oskarżenie o wentylację, ale kiedy wyrzucą osobę oskarżoną o korzystanie z wentylacji, a okaże się, że nie była impostorem, wtedy wszystkie palce skierują się na „donosiciela”. Ponieważ twarde kłamstwa mogą być użyte tylko raz, należy je stosować, gdy pozostał tylko jeden zabójca do wykonania, by wygrać.

Zachowaj życie dla tych, którzy używają awaryjnych spotkań

Impostor powinien zwrócić uwagę na to, kto używa awaryjnych spotkań i śledzić, ile spotkań pozostało danym graczom. Jeśli są członkowie załogi, którzy całkowicie wyczerpali swoje spotkania, najlepiej ich oszczędzić i pozostawić ich na koniec. To pozostawi impostora z małą grupą, która nie będzie w stanie zaalarmować reszty.

Jest też dodatkowy plus tej taktyki. Ponieważ impostor oszczędza niektórych członków załogi na koniec, ci gracze będą wspierać impostora, sądząc, że jest on niewinny. „Mógł mnie zabić, gdyby chciał” — powiedzą gracze. Mało kto wie, że impostor po prostu wybrał, by ich oszczędzić.

Używaj awaryjnych spotkań

Dla impostora byłoby niewygodne wywoływanie awaryjnych spotkań. Ludzie uznaliby, że lepiej byłoby mu sabotować i zabijać innych graczy. Dlatego nie spodziewają się, że impostor naciśnie wielki czerwony przycisk. Po co impostorowi to robić? Oczywiście, po to, by zagłosować na kogoś i wprowadzić zamieszanie w dyskusji, dodając więcej podejrzanych do listy, co utrudnia wykrycie prawdziwego impostora.

Skuteczne, miękkie oskarżenia, które warto wrzucić do rozmowy, to np. „Żółty podejrzany” lub „Cyjan mnie śledzi”. Ale najważniejsze, by dobry impostor zostawił jedno awaryjne spotkanie na twarde kłamstwo, które pozwoli mu wygrać grę. Może to być ogromne ryzyko, ale gracze, którzy będą wystarczająco przekonujący, mogą sprawić, że członkowie załogi będą sabotować swoją własną grę!

Używaj mapy administratora

Mapa administratora to niedostatecznie wykorzystywane, ale skuteczne narzędzie, które pokazuje, które pokoje są zajęte i ilu członków załogi znajduje się w danym pomieszczeniu. Powód, dla którego impostor powinien korzystać z tej mapy, to fakt, że może on odpowiednio zaplanować swoją historię w taki sposób, aby nie było nikogo, kto mógłby zaprzeczyć jego wersji wydarzeń.

Na przykład, jeśli zostało tylko trzech graczy, a mapa administratora pokazuje, że dwóch z nich jest razem, nie jest dobrym pomysłem używać oskarżenia o „korzystanie z wentylacji”. Istniałby świadek, który obaliłby to oskarżenie i ujawnili by impostora jako kłamcę. Jeśli jednak mapa administratora pokazuje, że trzej gracze są rozproszeni po różnych częściach mapy, to idealny moment, by rzucić oskarżenie o „korzystanie z wentylacji”.

Używaj kombinacji samodzielnych raportów i oddalania się

Jeśli osoba zgłaszająca ciało to zawsze ta sama osoba, ludzie staną się podejrzliwi i zauważą, że donosiciel zawsze jest blisko miejsca zbrodni. Prawdopodobnie zaczną wyśledzać zgłaszającego. Z drugiej strony, oddalanie się również wiąże się z ryzykiem. Może to sprawić, że będzie bardzo trudno wybrać pomiędzy tymi dwoma działaniami w Among Us.

Jeśli członek załogi spotka impostora oddalającego się od miejsca ciała, będzie miał pełne prawo do podejrzeń. Oddalanie się i samodzielne raportowanie mają swoje ryzyko, ale używanie obu tych strategii może zniwelować efekty jednej drugą. Jednak, gdy w pobliżu jest wentylacja po zabójstwie, najlepiej skorzystać z niej, by uciec z miejsca zdarzenia.

Udawaj, że wykonujesz zadania

Podejrzany członek załogi to taki, który nie ma wyraźnego celu. Tylko impostor nie musi wykonywać zadań. Każdy członek załogi, który jest widziany, jak po prostu błąka się po mapie, zwróci na siebie niechcianą uwagę. Pomysł polega na tym, by zatrzymywać się w pobliżu obszarów z zadaniami, by członkowie załogi poczuli się bardziej pewnie, chociaż ta strategia może się nie powieść, jeśli impostor będzie stał w jednym miejscu zbyt długo, a pasek zadań nie będzie się posuwał do przodu.

Udawanie, że wykonuje się zadania, daje również impostorowi chwilę oddechu, pozwalając mu na zamykanie pokoi, wywoływanie kryzysów, wyłączanie światła i inne. W ten sposób impostor może również zerkać na CCTV i mapę administratora, by przekonać innych, że jest równie zaangażowany w znalezienie zabójcy. Może najlepszym aspektem udawania, że wykonuje się zadania, jest to, że impostor może stać nieruchomo, nie przyciągając niepotrzebnej uwagi.

Oskarżaj tych, którzy oskarżają

Po prostu powiedzenie „To nie ja” skończy się wyrzuceniem z gry w rekordowym czasie, chyba że gracze będą próbowali odgrywać postać z kreskówki, jak Shaggy. Ludzie będą naciskać na impostora, jeśli ten tylko będzie negować oskarżenia, które padają pod jego adresem. Poza tym, każdy tak powie. Zamiast tego, przekieruj rozmowę, tak aby podejrzenia były równomiernie rozłożone wśród załogi. Jeśli Czerwony jest impostorem, a Niebieski mówi „Czerwony podejrzany”, typowa odpowiedź brzmi „Wykonywałem zadanie”.

Oprócz tego, lepszą i bardziej wciągającą odpowiedzią byłoby dodanie „Próbujesz mnie zabić, to może być ty” lub „Może to samodzielny raport”. Dodaj do tego „Przestańcie głosować na innych! Już teraz przegrywamy przez te złe wyrzuty!” aby jeszcze bardziej wywrzeć presję na załogę. Ogólnie rzecz biorąc, przekierowanie rozmowy i dodawanie niepotrzebnych informacji może utrudnić podjęcie decyzji przez członków załogi w tych kluczowych momentach. Ważne jest, by impostorzy różnicowali swoje odpowiedzi na oskarżenia.

Oskarżenie o „samodzielny raport” działa skutecznie

Jeśli chodzi o kontr-oskarżenia, raportowanie samodzielne to skuteczna taktyka dla impostorów. Dlatego każdy, kto raportuje ciało, jest traktowany z pewnym stopniem podejrzenia. Zwiększenie tego podejrzenia to skuteczny sposób, by zabić członka załogi, nie musząc go fizycznie zabić. To świetny sposób, by wmieszać się w tłum członków załogi i uniemożliwić innym graczom zauważenie miejsca zbrodni.

Jednak ta taktyka powinna być stosowana oszczędnie. Ludzie zaczną zauważać, jeśli ten sam członek załogi stale sugeruje samodzielne raporty. Jeśli jednak osoba niebędąca impostorem zaproponuje samodzielny raport, dobrym rozwiązaniem będzie oskarżenie tej osoby o bycie impostorem. To doda jej do listy podejrzanych, co sprawi, że będzie trudniej rozpoznać prawdziwego impostora.

Współpracuj z innymi impostorami

W grze może być nawet trzech impostorów. Z każdym dodatkowym impostorem gra staje się coraz bardziej skomplikowana i szybka. Jednak impostorzy muszą jak najlepiej wykorzystać tę sytuację i współpracować jako drużyna. Poruszanie się razem z innymi impostorami, choć jest ryzykowne, ponieważ może to rzucić podejrzenie na wszystkich impostorów naraz, jest bardzo opłacalne, ponieważ może przynieść kilka zabójstw naraz.

Jeśli jeden impostor zostaje osaczony przez załogę, inny impostor może wkroczyć i przekierować uwagę na kogoś innego. Gdy głosy impostorów się sumują, może to mieć poważne konsekwencje, prowadząc do wyrzucenia niewinnych członków załogi z statku. Jeśli nic innego, osiągnięcie remisu w głosowaniu jest wystarczająco dobre, by zapobiec jakimkolwiek wyrzutom.

Unikaj popularnych stref zabójstw

Niektóre miejsca stały się znane jako najlepsze miejsca do zabijania. Gracze, którzy grali w Among Us przez dłuższy czas, wiedzą, gdzie są gorące strefy przestępczości. Na przykład, w Security nie ma nadzoru, a w Elektrycznym jest wentylacja, która pozwala impostorowi zniknąć. Chociaż może się to wydawać kuszące, by popełniać zbrodnie w tych miejscach, gracze powinni starać się wymyślać bardziej złożone strategie.

Unikanie tych miejsc może sprawić, że praca impostora będzie trudniejsza, ale długofalowo może to być opłacalne. Dotyczy to szczególnie mniej doświadczonych graczy, którzy nie wiedzą, jak najlepiej uciec z niebezpiecznych sytuacji. Członkowie załogi są bardziej skłonni podejrzewać te strefy, a jeśli impostor nie będzie działał naprawdę zręcznie, wszystko może pójść nie tak.

Sztuka sabotowania

Bycie mistrzem sabotowania jest trudne, ale niezbędne dla impostora. Sabotowanie można przeprowadzić z dowolnego miejsca na mapie, ale gracze powinni uważać na czas odnowienia umiejętności po sabotażu. Po sabotażu prawie każdy członek załogi pobiegnie, by naprawić problem. To doskonała okazja, by zabić członka załogi, który zareagował wolniej lub kontynuuje pracę samodzielnie w innym obszarze.

Zabójstwo nie powinno odbywać się w sabotowanej strefie. Zamiast tego, impostor powinien wykorzystać chaos, by zabić członka załogi w drodze do tej strefy. Jednak równie podejrzane jest, jeśli ktoś dotrze do sabotowanej strefy zbyt późno. Imostorzy powinni nie tylko zabić niczego nieświadomego członka załogi, ale także jak najszybciej udać się do zniszczonego obszaru, by uniknąć podejrzeń. Bez tego alibi impostor jest skazany na porażkę.

Nadaj sobie nazwę na podstawie koloru

Jeśli kolor impostora to pomarańczowy, a nazwa to Czerwony, zmyli to graczy, którzy nie obserwują gry z taką uwagą. Gdy padają oskarżenia, zamieszanie rośnie, co impostorzy mogą wykorzystać na swoją korzyść. To dość zabawny trik, który może sprawić, że gra stanie się znacznie bardziej rozrywkowa, niż powinna być!

Jednak warto dodać, że może to nie działać w dłuższej perspektywie, ani w przypadku profesjonalnych graczy. Ale jeśli impostor będzie miał szczęście, może udać mu się przeprowadzić wiele ryzykownych manewrów dzięki temu taktycznemu posunięciu. A nawet jeśli to się nie uda, nie ma nic złego w próbowaniu. W końcu dużą częścią grania w Among Us jest próba oszukania innych graczy, a ta technika to klasyka w tym zakresie.

Spis treści